رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال ، سرخک و کووید ۱۹ همراه با دریافت سافت ژل ویتامین آ و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و اتباع خارجی ساکن شهرستان بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فریده فخار افزود : این طرح در دو مرحله اجرا خواهد شد که مرحله اول از دهم تا ۲۱ دی ماه با تزریق واکسن سرخک و سرخجه به گروه هدف ۹ ماه تا ۱۵ سال و قطره فلج اطفال به جمعیت زیر ۱۵ سال و واکسن کووید به جمعیت بالای ۵ سال و همچنین سافت ژل ویتامین آجهت گروه سنی ۲ تا ۵ سال که در ۶ ماه اخیر ویتامین آدریافت نکرده اند می باشد، مرحله دوم که از بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه داردبا هدف بیماریابی سل در جمعیت بالای ۱۲ سال است.

وی گفت : در این طرح که جمعیت ایرانی در تماس با اتباع را نیز شامل می شود، تیم های متعددی تشکیل شده که با حضور در محلات و درب منازل به همراه کارت شناسایی ضمن آموزش افراد آنها برای مراجعه به مراکز و پایگاه های بهداشتی دعوت می کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت : جمعیت اتباع ساکن شهرستان بندرعباس ۳۵۰۷۷ نفر که جمعیت زیر ۱۵ سال ۱۵۱۴۸ نفر. جمعیت ۹ ماه تا ۱۵ سال ۱۴۳۷۶ نفر و جمعیت بالای ۱۲ سال ۲۲۰۶۳ نفر می باشد.

وی بیان کرد : هدف از اجرای این طرح آموزش به اتباع جهت مراجعه به مراکز و پایگاه های بهداشتی جهت تشکیل پرونده سلامت و دریافت خدمات بهداشتی از مراکز به صورت کاملا رایگان و تقویت ارتباط آنها با کارشناسان بهداشت می باشد.

انتهای پیام