معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: رعایت اصول پدافند غیرعامل برای کاهش خطرات و خسارت های احتمالی در بخش های مختلف ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، علی رئوفی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان که با حضور معاونین سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک و حساس استان هرمزگان در بخش های مختلف به ویژه اقتصادی رعایت امور مربوط به پدافند غیرعامل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئوفی در همین خصوص، افزود: پایش، نظارت و مراقبت از بخش های مختلف مطابق با اصول پدافند غیرعامل برای به حداقل رساندن تهدیدات و خطرات بسیار مهم است.

وی، خاطرنشان کرد: انجام بخش مهمی از صادرات و واردات کشور و همچنین حمل و نقل کالا به اقصی نقاط جهان اهمیت رعایت مسائل مربوط به پدافند غیرعامل را دو چندان کرده است.

رئوفی گفت: وجود بزرگترین بندر تجاری کشور در هرمزگان به همراه صنایع بزرگ همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس تولید کننده بخش مهمی از بنزین کشور و صنایع فولادی جایگاه هرمزگان را در کشور متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر مناسب پدافند غیرعامل  برای کاهش خطرات تهدیدات زیستی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئوفی ، با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص وقوع بارندگی های سهمگین در هرمزگان، خاطرنشان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال صدور هشدار قرمز در صورت تغییر شرایط جوی، کلیه دستگاه های اجرایی با بسیج امکانات آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارندگی داشته باشند تا استان شاهد کمترین خسارت باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور و استان هرمزگان، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا مجدد در استان فعال خواهد شد.

رئوفی گفت: با توجه به شناسایی افراد مبتلا به سویه اومیکرون در هرمزگان، این امر ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی را دو چندان کرده است.

در پایان این نشست از دستگاه های اجرایی برتر استان هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل با اهداء لوح سپاس، تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام