با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و تیمور آقاملایی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از پژوهشگران و فناوران برتر این دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، دکتر حسین فرشیدی در این مراسم با تبریک هفته ملی پژوهش و فناوری گفت: آموزش و تربیت نیروی های مورد نیاز جامعه براساس شاخص های علمی یکی از اهداف مهم دانشگاهها است که باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

فرشیدی، در حضور پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه افزود: امروزه تولید علم با سرعت بسیار زیادی انجام می شود و با توانمندی که در اساتید دانشگاه وجود دارد، قطعا می توانیم در دنیایی که بر اساس علم در حال پیشرفت است حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از بایدهای علم و پژوهش، کنارهم قرار گرفتن تمامی گروه ها و افراد مختلف است. با  تعاملات بین المللی و در کنار هم قرار گرفتن انسانها باعث پیشرفتهای بیشتر در زمینه های علمی خواهد شد که بدون شک اتفاقات بزرگی به دنبال آن خواهد افتاد.

فرشیدی ، برای استفاده از تمامی پتانسیل ها برای جذب اساتید بین المللی تاکید کرد و گفت: علم نباید در سینه و یا قفسه باقی بماند و لازم است تلاش شود به هر شکل ممکن مکتوب و در دسترس دیگران قرار بگیرد.

*گسترش علم و کارهای پژوهشی و ارتباطات خوب است که باعث تغییر در ذهنیت ها می شود.

فرشیدی، با اشاره به کشف پشه آئدس در هرمزگان خاطر نشان کرد: سالهای پیش همکاران پرتلاش ما در بخش بهداشتی موفق شدند اولین پشه آئدس را در کشور و در استان هرمزگان کشف کنند که این به اذعان وزارت بهداشت و درمان، Who  و همچنین سازمان ملل کار بسیار بزرگی محسوب می شود.

وی افزود: اهمیت این کار برای این بود که ما قبل از سرایت بیماری این پشه را کشف کردیم، در سایر کشورها اول بیمار پیدا شد، بستری و حتی فوت کرد و بعد متوجه شدند عامل آن بیماریهایی بوده که از پشه آئدس به بیمار منتقل شده بوده است.

فرشیدی ، تصریح کرد: ۱۰ سال پیش منطقه هرمزگان توسط تیم بهداشتی به خوبی رصد شد که اکنون بیماری ناشی از پشه آئدس در هرمزگان وجود ندارد و این اتفاق بزرگی برای بهداشت و درمان استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، در پایان اعلام کرد از تمامی ظرفیت های دانشگاه برای حمایت همه جانبه از افزایش چاپ کتب، مجلات  و مقالات که ارتقای رتبه علمی و پژوهشی دانشگاه را رقم خواهد زد استفاده خواهد کرد.

*طی این آئین از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تقدیر شد.

در این مراسم دکترعبدالعظیم نجاتی زاده رئیس دانشکده پزشکی بندرعباس و حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعباس تقوی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حضور داشتند.

انتهای پیام