نماینده مردم هرمزگان در مجلس ‌در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان ، گفت: استراتژی صنعتی کشور باید مورد بازنگری قرار گیرد و الزامات آمایشی و الزامات زیست محیطی نیز باید رعایت شود، چرا که بی‌توجهی به آمایش سرزمینی موجب شده است بهره وری لازم وجود نداشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد آشوری تازیانی افزود: اگر استقرار صنایع بر اساس آمایش سرزمینی انجام می‌شد امروز گره کور محیط‌زیستی نداشتیم لذا از استاندار هرمزگان درخواست داریم برای استقرار هر صنعتی نگاه دوراندیشانه‌ زیست محیطی داشته باشید چرا که بندرعباس امروز در معرض مخاطرات زیست محیطی قرار گرفته است.

آشوری تازیانی ، مطرح کرد : توسعه متوازن باید مورد توجه باشد، استان هرمزگان یک پهنه‌ی طولی دارد و یک عمق شمالی، تقریبا در سالیان سال استقرار صنایع در غرب بندرعباس بوده و توسعه صنعتی در شرق و غرب استان می‌تواند توازن را در پهنه زیستی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: نگاه به دریا یکی از بحث‌های جدی است، هر اتفاق اقتصادی در هر جایی از کشور که بیفتد موجب افزایش تولید و درآمد ملی می‌شود و از طرفی اخذ مالیات، مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال پایدار آن نیز نصیب استان می‌شود، ما امروز وظیفه داریم که در جهت احساس رضایت عمومی گام برداریم و این مهم با توجه به محیط پیرامونی بنگاه‌های اقتصادی محقق می‌شود .

آشوری تازیانی گفت: رشد سرمایه‌گذاری امنیت سرمایه‌گذاری می‌خواهد که اگر این مهم تامین شود، اشتغال، تولید و درآمد استان سامان پیدا خواهد کرد.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /