همزمان دهه فجر انقلاب اسلامی ، مرکز جدید معاینه فنی خودرو در بندرعباس راه اندازی شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، سرمایه گذار این مرکز گفت : این مرکز در زمینی به مساحت هزار و ۹۰۰ متر مربع شامل بخش‌های مرکز معاینه فنی با دو خط خودرو سبک و آموزشگاه رانندگی است.

کریمی افزود : برای اجرای این مرکز ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل جدید اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور در این مراسم با اشاره به استقبال شهروندان از مراکز فنی به عنوان خدمات موثر در ایمنی خودرو و کاهش آلودگی شهر‌ها گفت : براساس قانون از سال آینده صدور بیمه شخص ثالث منوط به داشتن ۱۰۰ درصدی تاییدیه مرکز معاینه فنی خودرو است.

مهرداد رهنما افزود : برای رشد و توسعه مراکز فنی از سال آینده مراکز معاینه فنی با نرخ جدید خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان خودرو‌های گازسوز در بندرعباس برای مراحل معاینه فنی باید به شهرستان سیرجان مراجعه کنند، گفت: نخستین مرکز آزمایش هیدرو سی ان جی هم در ایام دهه فجر در شهر بندرعباس راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای ترافیک هرمزگان هم در این مراسم گفت : یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در بخش کاهش تصادفات، آزمایش‌های دوره‌ای خودرو‌ها در مراکز معاینه فنی است.

رسول دهقانی با اشاره به اینکه مراکز فنی در حاشیه شهر بود و رانندگان رغبت به مراجعه به این مراکز نداشتند ، افزود : در این مرکز همه‌ی استاندارد‌های بین المللی ایجاد شده و در مرکز شهر بندرعباس است.

دهقانی گفت : در هرمزگان ۱۶ و در شهر بندرعباس تا پیش از این سه مرکز معاینه فنی وجود داشت که با راه اندازی از این مرکز ، مراکز شهر بندرعباس به ۴ مرکز افزایش یافت.

شهردار بندرعباس گفت : برای سهولت در استفاده از این مرکز معاینه فنی خیابان کار در منطقه یک شهرداری بندرعباس بازگشایی شد.

مهدی نوبانی افزود : در این خیابان هزار و ۶۲۵ متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۲۵۰ متر جدول کشی و رنگ آمیزی شده است.

نوبانی گفت : تعریض معبر و تملک املاک در مسیر هم هزار و ۲۳۶ متر مربع است.

وی افزود : برای اجرای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

پایان خبر /