سه پروژه ورزشی و تفریحی و نورپردازی با حضور مدیران و مسئولین شهر در منطقه یک شهرداری بندرعباس افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، آیین افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه شهرداری بندرعباس با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس ، افشین مظهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بندرعباس ، رحمت اله دهقانی مدیر شهرداری منطقه یک ، اعضای شورای اسلامی شهر ، شهرام آرمان رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری ، مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سایر مدیران و مسئولان شهرداری بندرعباس و منطقه یک شهرداری برگزار شد.

شهردار بندرعباس در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به مسئولین و حضار، اظهار کرد : زمین ورزشی اردیبهشت واقع در خیابان حکمت در سالهای اخیر متروکه مانده بود، لذا نسبت به نوسازی و بهره برداری آن جهت رفاه ورزشکاران این نقطه شهر اقدام شد.

مهدی نوبانی گفت : بازسازی این زمین ورزشی با مساحت ۱۳۹۵ مترمربع با ابعاد ۴۵*۳۱ و با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال انجام شد که شامل تعویض چمن به ابعاد ۱۲۶۰مترمربع ، سکو با ۳۱ متر طول، فنس با مساحت ۶۳۰ مترمربع و بتن ریزی و نورپردازی بوده است و اکنون این زمین آماده بهره برداری و ارائه خدمات به شهروندان و برگزاری مسابقات به خصوص جهت ساکنان رسالت جنوبی است.

نوبانی در خصوص آیین کلنگ زنی پارک مجاور ناحیه یک منطقه یک افزود : این مجموعه با زیربنای ۵۶۶۸ متر مربع و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال در راستای خدمت رسانی و گسترش فضای سبز منطقه در دستور کار قرار دارد و امید است با تلاش بی وقفه نیروهای خدوم شهرداری در شش ماه آتی به بهره برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد : این مجموعه شامل پیست دوچرخه سواری با مساحت ۶۶۰ متر مربع ، فضای سبز با مساحت ۵۵۲ متر مربع و فضای بازی مدرن برای کودکان، تاب آرامش و الاکلنگ ۲۹۴ مترمربع، کهکشان نوری ۴۵۶ مترمربع، دو فواره و آبنما با حوضچه های ۵ متر و ۸ متر ، نمازخانه و سرویس بهداشتی، فضای کافه و کف سازی ساده و با سنگ کوبیک با مجموع مساحت ۲۲۱۳ متر مربع و سایر استانداردهای لازم برای یک پارک محله ای خواهد بود.

شهردار بندرعباس در خصوص نورپردازی پل رسالت بیان نمود : این نورپردازی به عنوان بزرگترین نورپردازی ایران در قالب تونل نوراست و با ۴۶۷ متر طول و عرض ۱۳ متر و ارتفاع ۶ متر و ۲۳۰ پایه ۴ متری و ۱۷۵۰ متر کابل ریسه نور روی پل رسالت اجرا شده است.

مهدی نوبانی نورپردازی را از مهمترین عناصر کلیدی و مولفه های زیبایی بصری در طراحی فضای شهری دانست و افزود : چهره شهر در شب در هویت و جذابیت شهر بسیار اهمیت دارد.

نوبانی ضمن تاکید بر اهمیت نورپردازی ادامه داد : نورپردازی شهری تعریف کننده هویت شهر است و نبود نور مناسب و تاریکی های زیاد عوارضی مثل افزایش حوادث، تصادفات، جرایم و البته به خطر افتادن امنیت شهری را به همراه خواهد داشت. نورپردازی، ایمنی عناصرشهری، امنیت ساکنان شهر، زیبایی محیط و رونق اقتصادی شهر، حمایت از فعالیت های شب و زیبا نمودن آن را به دنبال دارد.

وی در پایان سخنان خود از زحمات همه دست اندرکاران و مسئولین به خصوص همکاران منطقه یک شهرداری که برای آبادانی و رفاه ساکنان این منطقه تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

پایان خبر /