مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند کشتی غول پیکر حامل ۶۶ هزار تن گندم در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد با اشاره به پهلودهی یک فروند کشتی غول‌پیکر ۶۶ هزار تنی گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران گفت : در راستای تسریع در امر پهلودهی و تخلیه این محموله، کشتی در حال حاضر به روش حمل مستقیم پذیرش شده است.

عباس‌نژاد ادامه دا د: به محض تکمیل رویه گمرکی و بندری و همچنین امکان خروج کالا از سوی صاحب کالا محموله به روش حمل یکسره از بندر خارج می‌شود.

به گفته وی ، برای تخلیه این محموله گندم از مکنده‌های تخلیه غلات با ظرفیت‌های ۳۰۰ و ۶۰۰ تن بر ساعت با تکنولوژی پنوماتیک که سال گذشته توسط بخش خصوصی خریداری شده، استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد : بامداد روز دوشنبه یک فروند کشتی ۸۱ هزار تنی صادرات مواد معدنی بارگیری و از بندر شهید رجایی به مقصد هدف خارج شد.

عباس‌نژاد افزود : آخرین کشتی صادراتی مواد معدنی که در بندر شهید رجایی پهلودهی شده بود، یک کشتی ۷۲ هزار تنی بود بوده است اما با پذیرش و بارگیری این کشتی ۸۱ هزار تنی در واقع رکورد پذیرش کشتی‌های صادراتی در بندر شهید رجایی شکسته شد که خود یک امتیاز ویژه در پذیرش کشتی‌های غول‌پیکر در بزرگترین بندر تجاری کشور محسوب می‌شود.

پایان خبر /