استاندار هرمزگان با اشاره به تصویب ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبارات به حوزه آموزش و پرورش استان در دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان ، گفت : اعتبارات آموزش و پرورش هرمزگان نسبت به سفر نخست ، رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی افزود : اعتبارات اختصاص یافته به آموزش و پرورش هرمزگان ، از ابتدای دولت سیزدهم رشد جهشی داشته است که به اضافه کمک‌های صنایع و خیران منجر به کارهای بزرگی در توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد.

دوستی با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به استان ۲۰۰ مدرسه در قالب ۸۰۰ کلاس درس نیز افتتاح شد ، بیان کرد : با جذب اعتبارات، خیال آموزش و پرورش را از لحاظ زیرساخت راحت می‌کنیم اما ضرورت دارد آموزش و پرورش استان تمرکز خود را معطوف بر کیفیت بخشی آموزش کند.

وی در ادامه به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعتی و تخصصی در هرمزگان اشاره و تاکید کرد : در سال آینده باید تمرکز روی افزایش کیفیت هنرستان‌های تخصصی معطوف شود، ضمن اینکه باید تلاش شود تا بن‌بست‌ها برای ادامه تحصیل دانش آموزان از میان برداشته شود و تصویر روشنی برای تحصیل این دانش‌آموزان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد : اطلس آموزشی نیز برای ضعف و قوت‌های استان در آموزش و پرورش تدوین شود تا بتوانیم ضعف‌های تاریخی خود را در این حوزه جبران کنیم.

پایان خبر /