در نشستی با حضور امام جمعه اهل سنت بندرعباس و مدیر پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان ، موضوع ثبت نام سیلندر گاز و راهکارهای تسهیل آن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس در این نشست با قدردانی از توجه مجموعه پخش فرآورده های نفتی در خصوص مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه افزود : شفافیت در اجرای طرح ها بسیار مهم است و در خصوص ثبت نام سیلندر گاز نیز مشکلاتی پیش آمد و مردم دغدغه های خودشان را مطرح می کردند و ما نیز از تریبونی که در اختیار داریم مطرح کردیم.

شیخ جمالی با با بیان اینکه وقتی مسائل تلنبار می شود باعث نارضایتی اجتماعی می شود ، افزود : مردم در این مواقع انتظار دارند صدای آنها شنیده و به آن پاسخ داده شود و ما نیز که تریبون در اختیار داریم بنا به وظیفه باید به اندازه توان مان فریاد رس آن ها باشیم؛ در خصوص سیلندر گاز نیز مطالباتی مطرح شد و خوشبختانه در این خصوص شرکت پخش فرآورده های نفتی به این مطالبه توجه کرد و پیگیر موضوع شد و این قابل تقدیر است.

وی ادامه داد : در خصوص دلایل اجرای طرح توزیع الکترونیک کپسول گاز خانگی باید شفاف سازی بیشتری صورت گیرد تا مردم در جریان قرار گیرند و مزایا و منافع اجرای این طرح برای آنها روشن شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس افزود : کنترل قیمت سیلندر گاز یکی از دلایلی است که در این خصوص مطرح می شود و همین موضوع نیز باید برای مردم شفاف شود.

شیخ جمالی افزود : برخی دیگر معتقدند که بدلیل اجرای شبکه گازرسانی و سوق دادن مردم به سمت خرید انشعاب گاز خانگی این طرح اجرا می شود ؛ بهر حال اکنون وضعیت گاز کشی در استان و حتی در مرکز آن یعنی شهر بندرعباس بگونه ای نیست که شامل افراد زیادی باشد و مردم بیشتر متقاضیان کپسول گاز خانگی هستند به همین دلیل تاکید ما این است که اقشار ضعیف نباید دچار زحمت شوند و اگر طرحی اجرا می شود، وضعیت آنها نیز مورد توجه قرار گرفته و زیر چتر حمایتی قرار گیرند.

در ابتدای این نشست مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه هرمزگان با تشکر از دغدغه های مردمی شیخ جمالی گفت : همه برنامه ریزی ها در مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان به نحوی بوده است که مردم شریف استان در نقاط مختلف اعم از شهرستان ها و جزایر و بندرعباس به سهولت امکان دریافت سوخت در بخش های کشاورزی صیادی صنعتی خانگی و شخصی داشته باشند و ما خدمت به مردم را وظیفه خود می دانیم.

سالاری‌فر افزود : در این راه همیشه نظرات بزرگان ، معتمدین و گزارش های مردمی مورد توجه رصد و پیگیری بوده و در بسیاری از موارد این دغدغه های افرادی مانند جنابعالی راهگشا و موثر در رفع مشکلات مردم بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تاکید و حمایت استاندار محترم آقای دوستی و همدلی همه مسولین استانی در دستگاههای اجرایی و همراهی مردم و بزرگان و مسولین قدم های موثری در اجرای طرح برداشته شده گفت: طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع بویژه برای هم استانی های عزیز که از داشتن گاز طبیعی محروم هستند مزایای زیادی دارد.

مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه هرمزگان افزود : با اجرای این طرح و شناسایی مصرف کنندگان واقعی ، شرکت های موزع قادر خواهند مصرف کنندگان خود را دسته بندی و نظام توزیع خود را بگونه ای تقویت کنند که درخواست های کپسول گاز خانگی در حداقل زمان ممکن بدست متقاضیان برسد.

به گفته سالاری‌فر در اجرای این طرح ، توزیع سیلندر گاز رصد سامانه ای می شود و میزان مصرف هر منطقه و شهرستان مشخص شده و به مقدار کفایت گاز مورد نیاز برای توزیع کپسول در اختیار شرکت های موزع قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تسهیل فرایند ثبت نام ضمن اعلام آمادگی برای خدمت به افراد دارای موارد خاص در ثبت نام گفت : خوشبختانه تاکنون ۸۵ درصد هرمزگانی ها در این طرح، ثبت نام کردند و این عدد قابل توجهی است.

مدیر پخش فراورده های نفتی منطقه هرمزگان افزود : با هدف تسهیل در فرایند ثبت نام باجه های متعددی در مراکز و نواحی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان پیش بینی و از ظرفیت فرمانداری ها و دهیاران نیز استفاده شده است و در حال حاضر در دوردست ترین نقاط استان نیز ثبت نام ها انجام و این فرایند ادامه دارد.

سالاری فر ضمن قدردانی از دغدغه شیخ جمالی ابراز امیدواری کرد : با مشارکت همه مردم شریف هرمزگان بتوان این طرح عملیاتی و مردم در فرایند رسمی سهمیه شان را دریافت کنند.

پایان خبر /