رئیس مرکز توسعه سلامت کیش عنوان کرد: در راستاي کنترل ويروس کرونا، دو هزار و سیصد و شصت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در کیش مورد بازرسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، رضانیا خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۲۰۵ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۸۰۲ مورد بازدید از اماکن عمومی و ۳۵۳ مورد بازدید از غرفه های آرایشی و بهداشتی انجام و نکات آموزشی و تذکرات لازم نیز به فعالان این مراکز ارائه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا با متخلفان این حوزه به طور جدی برخورد می شود تصریح کرد: در این مدت ۳ مرکز متخلف به دادگاه معرفی شده و ۴ مرکز  به دلیل تخلف بهداشتی تعطیل شده اند.

رضانیا اظهار کرد: در راستای حفظ و ارتقاء سلامت کیشوندان و مسافران، در این مدت ۱۱هزار و ۶۳۷ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و معدوم شده است.

وی افزود: ۵۴ مورد نمونه برداری از نان، ۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی از منابع آب آشامیدنی، ۱۸ مورد بازدید از مدارس، ۳مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۱مورد بررسی آلودگی ناشی از زباله،۲۱مورد نمونه برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۱۷۷مورد اندازه گیری کلر آب آشامیدنی، ۸۶۴ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل، و رسیدگی به ۳۳ مورد شکایات کتبی و تلفنی واصله به بهداشت محیط از اهم فعالیت های این مرکز در آذر ماه ۱۴۰۰ است.

 رضانیا تصریح کرد: بسیج مقابله محیطی با کووید ‏‏-۱۹ و نظارت بر واحد های صنفی تهیه و توزیع غذا، اماکن عمومی و مکان های پر ازدحام تا پایان شکست کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام