سرپرست شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه میگو و رئیس گروه ترویج و شیلات آبزیان از مزرعه الگویی شور اول واقع در شرق بندرعباس که اقدام به ساخت نرسری (نوزادگاهی) کرده بود ، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی در این بازدید با اشاره به اینکه این مزرعه پرورش میگو اقدام به ایجاد سیستم نرسری یا نوزادگاهی کرده است که می تواند نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید در مزارع پرورش میگو داشته باشد‌.

بارانی تصریح کرد: ایجاد نرسری در کنار عوامل متعدد دیگر به عنوان یک راهکار جهت پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از بروز بیماری های میگو، تلفات و کنترل بیشتر تولید تلقی می‌شود.

وی همچنین احداث حوضچه ضد عفونی واصلاح آب برای پیشگیری از بروز بیماری را از دیگر اقدامات خوب این مزرعه خواند و گفت: بی شک این اقدامات نقش مهمی در افزایش تولید، کاهش ریسک تولید و همچنین تولید ایمن را دارد.

سرپرست شیلات هرمزگان ترویج موارد انجام شده در این مزرعه الگویی و مد نظر قرار گرفتن این مزرعه الگویی در احداث مزارع جدید را در دستور کار شیلات استان قرار داد.

بارانی با بیان اینکه استان هرمزگان از حدود ۵۰ هزار اراضی مستعد پرورش میگو بهره مند است گفت: بالغ بر ده هزار هکتار از این اراضی آماده بهره برداری است که بخش قابل توجه ای از تولیدات میگوی پرورشی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر /