دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان از دستگیری ۶ دهیار ، ۳ کارمند اداره صمت و ۲ عضو نظام مهندسی به اتهام همکاری با قاچاقچیان سوخت خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، عارف اکبری اظهار داشت : در پی گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در خصوص همکاری ۶ نفر از دهیاران در روستا‌های تابعه بندرعباس به همراه ۳ نفر از کارمندان اداره صمت و ۲ نفر از اعضای نظام مهندسی با قاچاقچیان سوخت، به دستور مقام قضایی، نسبت به دستگیری این افراد اقدام شد.

اکبری خاطر نشان کرد : در روند تحقیقات قضایی مشخص شده است که متهمین از طریق صدور تأییدیه خلاف واقع برای دارندگان ماشین آلات راهسازی، امکان دریافت سوخت بدون هیچگونه فعالیتی را فراهم می‌کردند و از این طریق اقدام به معاونت در قاچاق کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علیه دو نفر از مسئولان اتحادیه‌های صنفی نیز اعلام جرم شده است ، افزود : درباره متهمین دستگیر شده قرار تأمین کیفری صادر شده است و رسیدگی قضایی به منظور شناسایی ابعاد دیگر این پرونده و دستگیری سایر متهمان همچنان ادامه دارد که با تکمیل روند تحقیقات، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه مبارزه بی امان دستگاه قضایی با مظاهر فساد با جدیت و قاطعیت ادامه می‌یابد، تصریح کرد: پرونده‌های مبارزه با فساد به صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم دادگستری هرمزگان، تحت نظارت مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌شوند.

اکبری همچنین با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص ، خاطر نشان کرد : فساد مالی را به هیچ وجه برنمی تابیم و با اخلالگران این حوزه قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

پایان خبر /