معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : در شهرستان های جاسک و بشاگرد در استان هرمزگان با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسن زارعی با اشاره به اینکه شرایط مناطق و بعد مسافت علت جذب نشدن نیروهای متخصص است ، افزود : در شهرستان‌های جاسک و بشاگرد با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.

زارعی ادامه داد: در بیمارستان جاسک از تخصص زنان، اطفال، داخلی، بیهوشی و چشم پزشک تنها دو نیرو مستقر است که در زمان نبود یکی از آنان، دیگری وظایف را بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال متخصص داخلی، اطفال، زنان و روانپزشک در بیمارستان شهرستان بشاگرد مستقر شدند، خاطرنشان کرد: مردم به نیروهای متخصص در شهرستان‌های خود اعتماد کنند و از پرداخت هزینه‌های گزاف درمان جلوگیری کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد : اتاق عمل بیمارستان‌های شهرستان‌های بشاگرد، سیریک و بوموسی به علت نبود متخصص بیهوشی غیر فعال است که امسال با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، اتاق عمل این بیمارستان‌ها هم فعال می‌شود.

زارعی اضافه کرد: تلاش می‌شود برای جذب نیروهای متخصص در مناطق محروم استان، مشوق‌هایی مانند تامین مسکن، شرایط اقتصادی و معیشتی مناسب اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد : برای نیروهای که طرحشان تمام شده، ظرفیت‌هایی در شهرستان‌های همچون میناب، بندرعباس، بندرلنگه و قشم وجود دارد اما با توجه به بازگشت این نیروها به محل تولد خود، امکان استفاده دائم از این نیروها وجود ندارد.

پایان خبر /