با حضور معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و هيات همراه ، پيرو مصوبات سفر رياست جمهوري با حمايت استانداري هرمزگان و سازمان شيلات ايران ۳۰۰ سازه زيستگاه مصنوعي در آبهاي جزيره كيش مستقر شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم این سازه ها را دارای نقش بسزایی در یک اکوسیستم خواند و از مزایای آن به  افزایش ذخایر آبزیان ،  پناهگاه انواع آبزیان در فصول مختلف سال بخصوص برای آبزیان جوان جهت مصون ماندن از شکار شدن و جریانات شدید جزر و مدی ، مشارکت و تشویق صیادان و علاقه مندان در افزایش ذخایر، حراست و حفظ محیط زیست دریایی، جلوگیری از صید غیر مجاز کف زیان، بازسازی محیط زیست و مدیریت توسعه سواحل، کاهش فشار صید بر زیستگاه های طیبعی اشاره کرد.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه تا کنون بالغ بر هزار و ۲۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی پیرو مصوبات ریاست محترم جمهور در استان هرمزگان مستقر شده است گفت: در این مرحله از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی، ۳۰۰ سازه در مناطق ساحلی جزیره  کیش  استقرار یافت.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان نیز افزود :  شناسایی و مکان یابی برای استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی در قشم و همچنین شرق استان( جاسک وسیریک) ادامه خواهد داشت.

بارانی با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است،  ادامه داد : ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آب‌های  هرمزگان یکی از  اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و …شاهد هستیم.

وی بیان کرد : جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

پایان خبر /