نشست خبری سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، معاون هنری و سینمایی، خبرنگاران استان در سالن رودکی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

 به گزارش صبح دریا نیوز ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با تبریک و تهنیت میلاد حضرت زینب (س) عنوان کرد : امسال ۲۰ گروه نمایش متقاضی حضور در جشنواره بودند که در پایان ۱۵ گروه در ۲ بخش صحنه ای و میدانی از ۳۰ آبان تا ۲ آذرماه رقابت می کنند.

اسمعیل جهانگیری، افزود : وجه تمایز جشنواره امسال با سالهای گذشته، بخش خیابانی است که برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری جشنواره استانی، این بخش اضافه شده و ۷ اثر نمایشی در نقاط مختلف شهر بندرعباس برای عموم، اجرا خواهد شد.

جهانگیری ، خاطرنشان کرد : نمایش های صحنه ای در ۲ سالن پلاتو آفتاب و فرهنگسرای طوبی و نمایش های خیابانی در نقاط مختلف شهر بندرعباس از جمله بوستان غدیر، پارک آبی آزاد شهر، محوطه فرهنگسرای طوبی و چهار راه برق برگزار می شود.

وی ، مطرح کرد : ۱۵۰ هنرمند از شهرستان های حاجی آباد ، میناب ، قشم ، بندرلنگه ، بندرعباس حضور دارند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد : این جشنواره با داوری  حسن سبحانی ، امین سالاری از هرمزگان و داور ملی نصرا… قادری انجام می شود .

این مسئول در ادامه به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره و اضافه کرد : در هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در شهرستان های بندرخمیر، بندرلنگه و میناب دایر شده است که تا ۳۰ آبانماه  ادامه دارد.

جهانگیری در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه ۵۰ درصد برگزاری نمایشگاه کتاب به عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان است ، اذعان داشت : در مرحله رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان جهت برگزاری یک نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران بزرگ کشوری هستیم .

وی ، تصریح کرد : در راستای حمایت از ناشران و مولفان از اول امسال تا کنون  ۶۳ عنوان کتاب با تعداد ۳۰۲۰ جلد با اعتبار  یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال چاپ و خریداری شده است که رشد ۱۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان  ، عنوان کرد : در یکسال گذشته در حوزه کتاب ۶۰۰۰ جلد کتاب را به مساجد و موسسات و نهادهای دولتی اهدا کرده ایم و کتابخانه هایی را تجهیز کرده ایم و در هفته بسیج قصد داریم از یک اثر که متعلق به یکی از آزادگان استان هرمزگان است رونمایی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در ادامه به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب که به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی استانی و از مطالبات به حق مردم است اشاره کرد و گفت : رایزنی هایی با مرکز در این خصوص انجام شده است و اگر ۵۰ درصد اعتبارات استانی برای برگزاری نمایشگاه فراهم شود این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی صنایع غرب هرمزگان ، گفت : در سال گذشته با رایزنی با صنایع جهت حمایت از کتاب و کتابخوانی پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بُن خرید کتاب را در بین کارکنان خود توزیع کردند و امسال نیز این رایزنی ها ادامه دارد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /