مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از وارد مدار شدن واحد شماره ۴ بخار ، پس از اتمام تعمیرات اضطراری و تولید حداکثری این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : واحد شماره چهار بخار ، که به علت تعویض لوله‌های ریهیت سرد و واتروال ، رفع نشتی از هیترهای فشارقوی و سرویس کندانسور، از مدار خارج شده بود، با تلاش جهادی و خستگی ناپذیر کارکنان اداره کارگاههای عمومی تعمیرات مکانیک، پس از ۷ شبانه‌روز کار فشرده، سنگین و طاقت فرسا در دمای ۷۰ درجه و رطوبت ۸۰ درصد در محیط کوره، مجدداً به مدار تولید بازگشت.

محمودی خاطرنشان کرد : این تعمیرات اضطراری، به‌واسطه نشتی‌های شدید و عملیات تعویض لوله‌های ریهیت سرد و واتروال، در طبقه هشتم بویلر و در ارتفاع ۴۰ متری از سطح زمین، به دلیل نیاز شبکه و رفاه حال مشترکان برق در تابستان، در ۲ شیفت کاری و به صورت شبانه‌روزی ظرف مدت ۷ روز انجام شد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه بندرعباس با تمام توان و حداکثر ظرفیت در مدار تولید بوده و روزانه بطور متوسط ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات‌ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد : از این میزان انرژی تولیدی، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت سهم واحدهای بخار و ۱۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

محمودی افزود : این درحالی است که در تیرماه سال جاری، ۶۱۹ میلیون و ۲۳۰ هزار کیلووات‌ساعت سهم واحدهای بخار و ۲۰ میلیون و ۸۶۰ هزار کیلووات ساعت سهم واحدهای گازی بوده است. هم‌اکنون تمامی واحدهای نیروگاه با تمام توان و با حداکثر ظرفیت، در مدار تولید قرار دارد.

لازم به ذکر است ، نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و ۲ واحد گازی با ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان هرمزگان دارد.

پایان خبر /