مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان هرمزگان از بهره برداری 330 کلاس درس در هفته دولت سالجاری خبر داد .

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، مهدی باوقار زعیمی عنوان کرد: بسته تحولی سفر اول رئیس جمهور در دیماه ۱۴۰۰ به هرمزگان، ساخت ۸۰۰ کلاس درس تعریف شده که تاکنون ۵۵۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است و تلاش داریم تا قبل از دور دوم سفر آیت ا… رئیسی به استان هرمزگان، یکهزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش دهیم که بیشتر از تعهد یاد شده است.

به گفته وی، از یکهزار کلاس درس آماده بهره برداری در سفر رئیس جمهور به استان تعداد ۱۳۲ پروژه در قالب ۳۳۰ کلاس درس دیگر نیز در مناطق مختلف استان هرمزگان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید( مهرماه) و همزمان با هفته دولت افتتاح می شود.

باوقار زعیمی با بیان اینکه احداث کلاس های درس در استان در هفته دولت سالجاری رشد داشته است، خاطرنشان کرد: احداث کلاس درس ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

به گفته وی، ۱۳۲ پروژه در قالب مدارس، سالن های ورزشی و سایر اماکن آموزشی با زیربنای بیش از ۳۵ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۷۲ میلیارد تومان در هفته دولت تا مهرماه سالجاری در سراسر استان هرمزگان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان هرمزگان ادامه داد: اعتبار این پروژه ها از محل منابع ملی، استانی و مشارکت خیرین تامین شده است و بیش از۷۰ درصد این پروژه ها بصورت مشارکت خیرین با اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه ها در نقاط مختلف استان است، تصریح کرد :  بیشترین فضای آموزشی در هفته دولت تا مهرماه سالجاری در بندرعباس با ۲۷ پروژه و میناب ۱۸ پروژه به بهره برداری  می رسد.

این مسئول با اشاره به اینکه توسعه فیزیکی فضای آموزشی نقش موثری در توسعه آموزش در استان خواهد داشت، افزود: با بهره برداری از ۳۳۰ کلاس درس  بیش از ۸ هزار دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخوردار می شود.

پایان خبر /