مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی درجمع خبرنگاران استان گفت : در هفته تربیت بدنی در استان434 برنامه با اعتبار 246 میلیارد تومان خواهیم داشت که شامل۶۰ برنامه فرهنگی، ۵۰ برنامه همگانی، ۱۴۰ برنامه قهرمانی، ۱۰ برنامه جوانان و بهره‌برداری ۱۱۴ پروژه ورزشی است.

به گزارش صبح دریا نیوز ، مظفر مهری خادمی نسب با بیان اینکه تعداد ۱۱۴ پروژه ورزشی در یک ماه آینده تا سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید ، افزود : ۶ باب چمن مصنوعی بزرگ، ۴ باب چمن طبیعی بزرگ، پیست تارتان، ۹۴ باب چمن مصنوعی محله‌ای و روستایی  و ۹ سالن ورزشی طی یک ماه آینده به  بهره‌برداری می رسد.

مهری خادمی نسب ، عنوان کرد : با بهره‌برداری از طرح‌های هفته تربیت‌بدنی ۹ سانتی متر به سرانه فضای ورزشی هرمزگان اضافه می‌شود.

وی ، همچنین از افزایش دو برابری اعتبارات استانی در حوزه ورزش استان خبر دادو گفت : با تلاش های صورت گرفته، افزایش ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی اعتبارات ملی و استانی  را شاهد بوده ایم که در این راستا ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش استانی مصوب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان جز ۶ استان برتر کشور است که سرانه فضای روباز آن بیشتر از فضای سر پوشیده است  تصریح کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی هرمزگان، ۸۲ سانتی متر مربع است که با بهره‌برداری از  پروژه‌های جدید بین ۸ تا ۹ سانتی متر به فضای ورزشی  استان افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر  ۱۵۸ هزار و ۷۳۲ متر مربع فضای ورزشی رو باز و بیش از ۹ هزار متر مربع سالن سرپوشیده  در استان داریم، اضافه کرد : در شش ماهه نخست سالجاری ۴۰ هزار نفر ورزشکار در استان سازمان یافته شده اند.

این مسئول تعداد باشگاه های ورزشی استان را ۶۸۰ باشگاه اعلام کرد و گفت : ۶۰ تیم حاضر در لیگ دسته های مختلف داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان تعداد مدال های کسب شده استان در رقابت های کشوری را ۳۰۴ مدال طلا،۱۰۶ برنز و ۸۸ نقره اعلام کرد و افزود: از این تعداد۲۰۷ مدال متعلق به آقایان و ۹۷ مدال از طرف ورزشکاران بانو کسب شده است.

وی همچنین از دعوت۹۱ ورزشکار استان به تیم های ملی خبر داد.

گفتنی است ، در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه ورزش و جوانان هرمزگان تجلیل شد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر/