مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت : شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین آب و جمع آوری فاضلاب طرح نهضت ملی مسکن ، اجرای خطوط انتقال ، شبکه توزیع آب و جمع آوری فاضلاب برای 32 سایت را پیش بینی کرده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات این طرح ، با بیان اینکه ما آمادگی برای تسریع در اجرای زیرساخت های طرح نهضت ملی مسکن داریم ، تصریح کرد : آبفا برای تمامی شهرهایی که طرح ملی مسکن در آن شهر، پیش بینی و زمین برای اجرای آن واگذار شده، برنامه ریزی کرده است که ۴۰ هزار مشترک جدید از اجرای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

حمزه پور به حجم عملیات اجرایی زیرساخت های آب و فاضلاب این طرح اشاره کرد و گفت : در بخش آبرسانی ، ۲۷ کیلیومتر خط انتقال ، ۳۴۴ کیلومتر شبکه توزیع ، پنج باب مخزن به ظرفیت ۲۷ هزار متر مکعب و سه ایستگاه پمپاژ اجرا و احداث خواهد شد.

وی همچنین به حجم عملیات بخش جمع آوری فاضلاب این سایت ها اشاره کرد و گفت : در این زمینه برای جمع آوری فاضلاب ۲۵ هزار مسکونی پیش بینی لازم انجام شده است که در همین راستا ۱۳ کیلومتر خط انتقال، ۱۱۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب اجرا و عملیات احداث و تکمیل چهار باب تصفیه خانه فاضلاب آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به اعتبار مورد نیاز این پروژه ها اشاره کرد و ادامه داد : بر اساس برآوردهای اولیه اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت های آب و فاضلاب سایت های طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است که بر اساس اولویت عملیات اجرایی آن شروع و در حال انجام است.

به گفته حمزه پور بر اساس پیش بینی و تخصیص اعتبار ، عمده این زیرساخت ها در سال ۱۴۰۳ تکمیل و بخش باقی مانده ، در سال ۱۴۰۴ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

پایان خبر /