مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : ۳۴ هزار و ۶۹ تن گاز مایع از ابتدای سالجاری تاکنون ، از بندر شهید باهنر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و بنگلادش صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود : این میزان گاز مایع به وسیله ۱۲ فروند شناور تانکر صادر شده است.

وی با اشاره به ارزآوری بهینه صادرات گاز مایع برای کشور بیان کرد: باتوجه به روند تحریمی در سال‌های گذشته، این نوع صادرات با محدویت‌هایی همراه بود که درحال حاضر پیشرفت قابل توجهی کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: بندر شهید باهنر با دارا بودن ۲ پست اسکله نفتی از موقعیت راهبردی برای صادرات میعانات نفتی و گازی برخوردار است.

گاز مایع (LPG) به ترکیبی از هیدروکربن‌های پروپان و بوتان گفته می‌شود که به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها، سوخت خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بندرهای شهید باهنر، شهید حقانی، پشت شهر، نخل ناخدا، کریان، تیاب و کلاهی، سیریک و جاسک به مرکزیت بندر شهید باهنر جزو بندرهای شرق هرمزگان محسوب می‌شوند.

بندر شهید باهنر، خود از بنادر چند منظوره قدیمی استان و سومین بندر ترانزیتی کشور است که با داشتن ظرفیت‌های مهم در زمینه صادرات و واردات و مسافرت‌های خارجی با کشتی‌های مسافری به کشورهای حوزه خلیج فارس نقش بی‌بدیل در توسعه این منطقه دارد.

پایان خبر /