سه پروژه بزرگ آبرسانی، تصفیه خانه فاضلاب و آب شیرین کن در هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال، در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران، با حضور دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان و دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ارتباط ويدئو کنفرانس، به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، در قالب این پویش، طرح ملی انتقال آب از سد سهران به شهر گوهران و ۱۳ روستا در شهرستان بشاگرد، با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به جمعیتی نزدیک به چهار هزار نفر افتتاح شد.

برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی و ۶۲کیلومتر شبکه توزیع احداث و اجرا شده و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب تیاب در شهرستان میناب، دیگر طرحی بود که با اعتبار ۱۸۰میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۱۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

همچنین آب شیرین‌کن مهدی آباد بخش فین شهرستان بندرعباس نیز با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز و با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.