رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیون واحد انواع مکمل‌های غذایی و دارویی ، بین شهروندان استان به ویژه دانش‌آموزان و در مناطق روستایی توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، غلامعلی جاودان در تشریح این خبر افزود : مکمل‌های غذایی یا دارویی شامل قطره‌های مولتی ویتامین ، AD، قرص آهن، ویتامین D و کلسیم برای گروه‌های هدف دانش آموزان دختر و پسر، مادران باردار و کودکان خردسال است.

جاودان با بیان اینکه این مکمل‌ها هرساله توزیع می‌شود و امسال نیز در حال توزیع است ، تصریح کرد : مصرف مکمل‌های دارویی که در رشد و نمو و سلامت فرد موثر است زیر نظر کارشناس بهداشت، استفاده شود.

وی بیان کرد : خانواده‌ها در تغذیه حتما از مواد غذایی مناسب مانند شیر، تخم مرغ، سبزیجات، حبوبات و غلات کامل که سرشار از انواع ویتامین است، استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد : به علت مراجعه دیرهنگام والدین برای غربالگری در سنین کودکی، متاسفانه برخی بیماری‌های مادرزادی مانند لب شکری، اوتیسم، اختلالات شنوایی، ژنتیک و … دیر شناسایی می‌شود که در بزرگسالی عواقب جبران ناپذیری دارد.

جاودان ادامه داد : خانواده‌ها به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع سلامت در مناطق روستایی و شهری مراجعه و خدمات رایگان دریافت کنند.

وی در پایان گفت : مراجعه زودهنگام سبب می‌شود درمان لازم برای کودک در سن مناسب و همچنین تامین تجهیزاتی مانند سمعک تا قبل از سن بلوغ، برای کودکان پیگیری شود.

پایان خبر /