مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد در تشریح آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندرشهید رجایی اظهار داشت : در این دوره زمانی، در مجموع یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۷۷۸ TEU کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد که هفت دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

عباس‌نژاد ادامه داد : از مجموع ۸۶۵ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده در این مدت، ۱۷۲ هزار و ۶۰۳ TEU مربوط به محموله‌های ترانزیتی بوده است.

به گفته وی حجمی بالغ بر ۹۱ هزار و ۴۴۷ TEU کانتینر از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به افزایش ۹ درصدی صادرات و ۶ درصدی ترانزیت جابه‌جایی کانتینری در این بازه زمانی از جابه‌جایی ۲۲۶هزار و ۹۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۷۶ هزار و ۸۶۶ TEU کانتینر وارداتی در این بازه زمانی خبر داد.

عباس‌نژاد یادآور شد : در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۸۸ TEU کانتینر در بنادر هرمزگان جابه‌جا شده که با این میزان جابه‌جایی ۲,۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسید.

وی اضافه کرد : از این میزان جابه‌جایی ۳۹ هزار و ۸۳۹ TEU مربوط به بنادر شرق به جز بندر شهید رجایی و ۱۰۲هزار و ۸۷۱ TEU مربوط به بنادر غرب این استان بوده است.

گفتنی است ، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران با دارا بودن ۱۰ پست اسکله کانتینری در مجموع به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲۳ دستگاه گنتری کرین فعال در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

پایان خبر /