مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در نشست خبری به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران استان گفت : ترویج فرهنگ وقف نیاز به مقدمه سازی دارد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حجت الاسلام سید عباس مسعودی ، با بیان اینکه ۶۹ وقف جدید در هرمزگان ثبت شده است ، خاطرنشان کرد : ۲۶۰ رقبه سند دار شدند و ۹۱ سند دفترچه ای تبدیل به سند تک برگی شد که در مجموع ۵۰۸ سند مالکیت از اداره ثبت اسناد و املاک اخذ شد .

مسعودی ، با اشاره اینکه در هفته وقف، بالغ بر ۱۳۰ عنوان برنامه در این هفته برگزار می شود،  عنوان کرد : در سراسر استان ۷ هزار و ۷۵۵ موقوفه انتفاعی و منفعتی  داریم .

وی،  افزود: غالب موقوفات استان، موقوفات انتفاعی است که  بیش از ۴۰۰۰ موقوفه تحت عنوان مسجد و ۶۰۰ باب نیز حسینیه وقف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، توضیح داد  : تعداد موقوفات منفعتی که دارای درآمد یا قابلیت به درآمد رسیدن را دارند، ۲۵۴۰ موقوفه است که در حال حاضر از ۵۹۰ مورد از آن‌ها درآمد حاصل می‌شود و مابقی هنوز به درآمد نرسیده‌اند.

مسعودی ، مطرح کرد : از لحاظ تعداد موقوفات دارای درآمد نیز شهرستان میناب در رتبه اول قرار گرفته است و ۶۹ مورد وقف جدید در استان هرمزگان در سال گذشته انجام شده که اکثر آن‌ها مسجد بوده است.

وی، تصریح‌کرد: در طرح‌های ویژه هشتگانه اوقاف که طرح آرامش بهاری یکی از آن‌ها است بیش از ۳۰۰۰ برنامه در طول سال اجرایی می‌شود، در ایام اربعین نیز در موکب‌های اوقاف هرمزگان در کشور عراق یک میلیون بطری آب، ۱۸ هزار لیوان شربت، ۳ تُن خرما و ۷۰۰۰ پرس سیب‌زمینی سرخ شده توزیع شده است.

مسعودی اظهارداشت: بیش از ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال گذشته، اجرای نیت در استان داشتیم البته ظرفیت استان بیش از این است، نکته دیگری هم که وجود دارد این است که ما باید از درآمد موقوفه برای حفظ عین موقوفه نیز استفاده کنیم‌.

وی در خصوص کمک به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نیز گفت : در اول مهر ماه ۳۲۰ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /