معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را عامل توسعه اقتصاد و افزایش اشتغال در شهرستان بشاگرد دانست و گفت : بزرگترین نخلستان مجول کشور به مساحت بالغ بر 2 هزار هکتار در دشت پلپلک با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود گرگیج در حاشیه بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی شهرستان بشاگرد با تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت : طرح احداث بزرگترین نخلستان مجول کشور در دشت پلپلک شهرستان بشاگرد به مساحت بالغ بر ۲هزار هکتار با کشت تعداد ۳۶۰ هزار اصله نهال، یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم در راستای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه محروم بشاگرد است.

گرگیج با اشاره به حمایت های سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان افزود : واگذاری ارضی مدنظر سرمایه گذار، فراهم سازی زیرساخت ها و تامین نهاده ها از جمله اقدامات انجام شده در منطقه دشت پلپلک شهرستان بشاگرد است.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق اقتصاد کشاورزی ، ماموریت اصلی سازمان جهاد کشاورزی است افزود : تلاش داریم تا با کمک بخش خصوصی و مردم شهرستان، شکوفایی اقتصادی به همراه رفاه مردم بشاگرد، نمود عینی پیدا کند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان کشاورزی را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و خاطرنشان کرد : صنعت کشاورزی با تأمین امنیت غذایی کشور می‌تواند فشارهای خارجی را بی‌اثر ساخته و از سوی دیگر با توسعه این صنعت، می‌توان اقتصاد مناطق کمتر برخوردار کشور را نیز بهبود بخشید.

گفتنی است ، مسعود گرگیج معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ، با همراهی محمدرضا شیخ زاده مدیر باغبانی و سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد علاوه بر بازدید از فرایند تسطیح ، لوله گذاری و انتقال آب به دشت پلپلک ، از دریاچه سد جگین و گلخانه میست احداث شده برای نگهداری نهال مجول نیز بازدید کردند.

پایان خبر /