مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه در سفر اخیر رییس جمهور به هرمزگان ۸۰۰ کلاس درس مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت : امسال نیز ساخت ۵۰۰ کلاس درس دیگر در استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد قویدل یکی از مشکلات اساسی در استان را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و افزود: ساخت ۱۳ مدرسه ۱۲ کلاسه در بندرعباس جز کلاس های درس جدید است که سرانه فضای اموزشی به تعداد دانش آموزان را به پنج متر مربع که متوسط کشوری است، نزدیک می‌کند.

قویدل ساخت هشت سوله ورزشی دانش آموزی در هرمزگان را نیز یک اقدام مهم در عرصه آموزش و پرورش این استان یاد کرد و گفت : با بهره برداری از این سوله، به میزان ۱۶ سانتی متر به سرانه ورزشی مدارس استان افزوده شد.

وی همچنین از راه اندازی ۲۹ هنرستان جوار صنایع در هرمزگان طی ۲ سال اخیر خبر داد و گفت : پیگیر راه اندازی هنرستان انرژی اتمی و هنرستان تجارت در استان تا اول مهر امسال هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به شرایط ویژه هرمزگان و وجود جزایر و مناطق سخت گذر در استان اشاره و از وجود ۹ مدرسه تک دانش آموزی در هرمزگان خبر داد و گفت : برای تزریق نیروی انسانی کافی به بدنه آموزش و پرورش با ۶ ماه پیگیری توانستیم مجوز استخدام ۳۰۰ معلم را اخذ کنیم که آزمون آن ۱۷ خرداد امسال برگزار خواهد شد.

قویدل ادامه داد: تعداد استخدامی‌های ما در هر سال از ۷۰۰ نفر فراتر نمی‌رفت اما سهمیه استان اکنون سه هزار نفر بوده که تاکنون سابقه نداشته است . این یک گام بزرگ زیربنایی برای جبران کمبود معلم است.

وی همچنین اظهار کرد : هفت هزار معلم در این استان برای مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند که کار تخصیص زمین به پایان رسیده و در برخی طرح ها ساخت در مراحل نهایی نیز قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان یادآور شد : از جمله این طرح ها می‌توان به پروژه ۳۳۰ واحدی معلمان در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس اشاره کرد.

محمد قویدل در مورد مدارس شبانه روزی و برخی کمبودها در این مدارس نیز گفت: طی سه هفته اخیر، سه نوبت واریزی سرانه انجام گرفته است و با همکاری جهادکشاورزی و خیران در تلاشیم تا تغذیه این دانش آموزان را بهبود بخشیم.

قویدل، شمار این مدارس شبانه روزی در استان را ۲۴۰ واحد عنوان کرد و گفت: این مدارس شبانه روزی بر میزان پوشش تحصیلی افزوده اشت، به طوری که در مقطع ابتدایی ۹۹ درصد پوشش دانش آموزی داریم و در سطح متوسطه اول و دوم نیز در حد متوسط کشوری هستیم.

پایان خبر /