در جشن عید مبعث عروسک‌های دادا و کاکا به‌ عنوان نماد فرهنگی جوانی جمعیت در هرمزگان رونمایی می‌شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : عروسک‌های دادا و کاکا ، نماد فرزندآوری و جوانی جمعیت در هرمزگان ، روز چهارشنبه و به مناسبت عید سعید مبعث با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و مسئولان استانی رونمایی می‌شود.

رویا جهانگیری افزود : این عروسک‌ها با هدف ترویج فرزندآوری، دوری از تک‌فرزندی، تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آن‌ها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)، ازسوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان طراحی و ساخته شده است و مقرر است با حضور در جشن‌های دهه فجر خانواده‌ها را نسبت به داشتن فرزند بیشتر ترغیب کند.

جهانگیزی تاکید کرد : باتوجه به اهمیت افزایش جمعیت که از مسائل حیاتی کشور است، لازم است که در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری صورت بگیرد؛ در این راستا دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عروسک‌های دادا و کاکا را طراحی کرده است.

وی اظهار کرد : در نظر داریم که در مراحل بعدی با استفاده از نمادهای جوانی جمعیت ، شخصیت‌های نمایشی و کارتونی در جهت تاثیرگذاری بیشتر تولید و منتشر کنیم.

رئیس کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان افزود : کودکان می‌توانند در جشن‌های مختلف با این عروسک‌ها عکس بگیرند و آن‌ها را نقاشی کنند و با ارسال عکس‌ها و نقاشی‌های خود در پویش «دادا و کاکا» شرکت کنند.

پایان خبر /