عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی هیچ هرمزگانی در بدنه دولت نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فریده عامری سیاهوئی در دهمین جلسه علنی شورا  گفت: قبل از اینکه تذکرات را درباره مسائل و مشکلات حوزه شهر بندرعباس بگویم ، ابراز نگرانی جدی خود و اعضا را درخصوص مسئله انتزاع بخشی از هرمزگان اعلام می کنم.

عامری سیاهوئی با بیان اینکه هرمزگان نه یک وجب کمتر و نه یک وجب بیشتر شعار نیست ، اعتقاد مردم است ،  افزود :  در صورتی که چند مدت قبل رتبه اول فلاکت در کشور نصیب هرمزگان شد توقع می رفت که دولتمران برای این مسئله آستین همت را بالا زده و چاره اندیشی کنند  نه آنکه مصوبه پر از اشکال سالهای قبل را مجددا مطرح کنند.

وی یادآور شد: هر زمان در رابطه با رتبه اول فلاکت هرمزگان در کشور و رتبه سوم بیکاری هرمزگان در کشور و رتبه پنجم فقر هرمزگان در کشور چاره اندیشی شد بعد راجع به این مصوبه های  تفرقه انداز صحبت کنید.

عضو شورای ششم شهر بندرعباس با بیان این موضوع که در بسیاری از استان ها دریا وجود ندارد اما راه آن دست درازی به جغرافیای استان همسایه نیست بنابراین باید مسیر سرمایه گذاری را هموارتر کنید، تصریح کرد: ما هم  در هرمزگان برف نداریم اما هیچ وقت به دنبال الحاق سپیدان به هرمزگان نخواهیم بود.

عامری سیاهوئی ادامه داد : نباید بگذاریم مردم هرمزگان بیشتر از این احساس نا امیدی و یاس کنند ،  ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و  هیچ دولتی وزیر هرمزگانی نداشته و حتی معاون وزیر هم نداشته ایم ، در صنایع و مناطق آزادمان که تا خرخره مدیر پروازی منصوب کرده اند.

وی درخواست کرد : اگر بر نداشته هایمان مرهمی نیست ، به داشته هایمان دست نزنید، وجب به وجب هرمزگان ناموس ماست، امید است  رئیس جمهور زودتر به هرمزگان سفر کند و یکبار برای همیشه پرونده این مصوبه ننگین را خاتمه دهند.

این عضو شورا در ادامه با تذکر به شهردار بندرعباس اضافه کرد: باید هر چه زودتر تکلیف تیم مدیریتی شهرداری معلوم شود.

عامری سیاهوئی با اشاره به اینکه اقلیم شهر بندرعباس و پتانسیل هایی که در همجوار بودن دریا وجود دارد، ضروری است تاسیس هرچه زودتر سازمان ساحل در دستور کار قرار گرفته است ،عنوان کرد : این موضوع در برنامه های شهردار محترم هم  بود  که به بحث اشتغال و رونق گردشگری کمک شایانی است .

وی در پایان خطاب  به اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان  و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس خاطر نشان کرد : شما افتخار آفرینی اخیر تیم فوتبال ساحلی بانوان را دیده اید پس لازم است برای تداوم کسب این قهرمانی ها از بانوان پر افتخار حمایت بیشتری کنید و زمینه را برای حضور سایر تیم های بانوان در لیگ های کشوری فراهم کنید.