مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با حضور رئیس گروه توسعه میگو شیلات هرمزگان و رئیس گروه توسعه آبزیان داخلی شیلات هرمزگان بر توسعه شتابان آبزی پروری در آبهای داخلی استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با اشاره به اینکه رشد جمعیت و تقاضای مصرف آبزیان در سالهای اخیر ، فشار بر ذخایر طبیعی دریا (صید) باعث شده تا فعالیت های شیلاتی به سمت پرورش آبزیان در سواحل سوق یابد تصریح کرد : شیلات هرمزگان با توجه به وجود ظرفیت های آبزی پروری در آبهای داخلی این استان و با توجه به حمایت های خوب استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران توسعه شتابان آبزی پروری در آبهای داخلی را در دستور کار قرار داده است .

بارانی با اشاره به ماهیت و فعالیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان افزود: بدون شک سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان هرمزگان می تواند بازوی توانمند و یاری رسان شیلات در این زمینه باشد.

وی توسعه شتابان آبزی پروری در آبهای داخلی استان هرمزگان را حرکتی موثر در رشد تولید، مهار تورم و همچنین تامین امنیت غذایی و دسترسی مناطق دور از ساحل به آبزیان خواند و گفت : باز شدن چتر حمایتی برای سرمایه گذاران در این حوزه و همچنین پشتیبانی فنی آنها و تخصیص تسهیلات در این زمینه از اهم برنامه های شیلات استان است.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت خوب استان در توسعه ماهیان گرمابی و زینتی، آبزی پروری و حمایت از آبزی پروری را با توجه به صادراتی بودن محصولات آبزی پروری و شیلاتی راهی مطمئن برای افزایش ارز آوری در کنار تامین امنیت غذایی خواند.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان توسعه آبزی پروری را گامی موفق در جهش تولید خواند و گفت : پرورش ماهی در آب های داخلی راهی مناسب جهت تولید پروتئین مرغوب و ایجاد اشتغال است، تنوع ظرفیتی در مناطق مختلف استان هرمزگان موقعیت مناسبی را جهت پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری،زینتی و سایر گونه ها را فراهم کرده است.

حمید رضا نصیری توان استفاده بهینه از منابع آبی کشاورزی را موثر در رونق اقتصادی کشاورزان و همچنین بهبود کیفیت آب کشاورزی خواند و گفت: در این راستا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان با همکاری شیلات استان در یک حرکت برنامه محور و هماهنگ با وظایف بخش شیلات با ایفای نقش برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت حمایت ونظارت (ترویج) طبق انتظارات بنگاه خصوصی در توسعه آبزی پروری در آبهای داخلی در دستور کار قرار داده است.

پایان خبر /