آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره فرهنگی ، هنری و ورزشی آسمان هشتم با حضور مسئولان استانی ، شهرستانی ، جمعی از هنرمندان ، چهره های فرهنگی و مردمان دوستدار فرهنگ و هنر در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی میناب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، هفدهمین جشنواره فرهنگی ، هنری و ورزشی آسمان هشتم که به همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با همکاری همه مردم روستای کردر رضوی از دهه کرامت شروع به کار کرده بود، همزمان با دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر به ایستگاه آخر رسید.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی و دبیر جشنواره آسمان هشتم در این آیین ضمن تبریک عید غدیر و خوشامدگویی به شرکت کنندگان، گفت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی، فراهم نمودن زمینه برای معرفی ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای بچه های مسجدی در رشته های فرهنگی، هنری و ورزشی ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

ابراهیم زاکری با بیان اینکه این جشنواره با شرکت یکهزار و ۱۶ نفر از نوجوانان و جوانان استان هرمزگان برگزار شد، افزود : هفدهمین جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در رشته‌های فرهنگی و هنری ازجمله کتابخوانی رضوی، نقاشی رضوی، کلیپ رضوی، سرود رضوی، تئاتر رضوی، قصه گویی رضوی و سفرنامه نویسی رضوی در دهه کرامت برگزار شد.

وی ادامه داد: فوتسال، دومیدانی، تنیس روی میز، تیراندازی با تفنگ بادی، بازی بومی محلی هووا از جمله رشته‌های ورزشی این جشنواره بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی شهرستان میناب به پیشینیه جشنواره آسمان هشتم اشاره و اظهار کرد : جشنواره از سال ۸۶ به محوریت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) و با مشارکت مردم روستای کردر کلید خورد و امسال هفدهمین دوره آن برگزار شد.

زاکری افزود : کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) به دلیل برگزاری این جشنواره در سال ۹۸ به عنوان کانون برتر کشور در بخش جشن های مردمی دهه کرامت انتخاب شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان نیز ضمن قدردانی از مدیر کانون امام المنتظر(ع) و اهالی ولایتمدار روستای کردر رضوی به جهت برگزاری ۱۷ دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم، گفت: کاری که در کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی اتفاق افتاد، این بود که با صبر و حوصله بعد ۱۷ سال کار فرهنگی، هم اکنون این کانون و روستا در کل کشور به عنوان نماد یک کار فرهنگی فاخر و اثرگذار شناخته می شود.

اسلام خواجه یی، با بیان اینکه کاری فرهنگی است که روح فرهنگی هم در آن باشد، افزود: یک حرکت فرهنگی باید رشد بدهد و بتواند فعل و انفعال در ذهن، مغز، جان و عواطف انسان بوجود آورد

خواجه یی با ذکر این نکته کار فرهنگی همیشه اثر خود را برجای می گذارد، اظهار کرد: امروز و پس از ۱۷ سال شاهد اثرگذاری حرکت مردمی در روستای کردر در زمینه ترویج فرهنگ رضوی هستیم.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی پس از میزبانی و اجرای موفق سه دوره جشنواره سرود رضوی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی کشور و همچنین دو دوره جشنواره ملی آسمان هشتم در رشته های تئاتر، سرود و کتابخوانی، پتانسیل و ظرفیت برگزاری جشنواره در طراز بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محسن ابراهیمی، امام جمعه میناب نیز ضمن تبریک عید غدیر، از اهالی روستای کردر به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) برای برگزاری ۱۷ سال پیاپی جشنواره آسمان هشتم قدردانی کرد و گفت: دین اسلام دین جامعی است که به همه بخش ها ازجمله فرهنگی، هنری و ورزشی اهمیت خاصی قائل است.

وی افزود: انتقال مفاهیم دینی با استفاده از قالب زیبا و محتوای خوب فرهنگ، هنر و ورزشی از ویژگی های برجسته جشنواره آسمان هشتم کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر رضوی است.

برگزاری کارگاه آموزشی سرود با حضور مربیان سرود شرکت کننده در جشنواره زیر نظر جوادزاده از فعالان رشته سرود در کشور از دیگر بخش های آیین اختتامیه جشنوره هفدهم بود.

آیین پایانی هفدهمین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم همراه با تجلیل از برترین ها با حضور انوشیروان پیشدار معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میناب و جوادزاده معاون موسیقی حوزه هنری کشور برگزار شد.

پایان خبر /