مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج‌فارس گفت : بیش از سه میلیون و ۳۶۵ هزار و ۱۰۰ مگاوات انرژی برق در ۶ ماهه نخست امسال در این نیروگاه تولید شد که این میزان حدود ۱۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد عقیل عامری سیاهوئی با اشاره به عبور موفقیت آمیز از پیک مصرف تابستان افزود : باتوجه به نیاز شبکه سراسری به تامین انرژی پایدار و مطمئن و تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه و با همراهی همکاران صنعت برق در حوزه های تولید، انتقال و توزیع و حمایت‌های شرکت تولید برق خلیج فارس توانستیم پیک مصرف برق را در تابستان۱۴۰۲ با موفقیت پشت سرگذاریم.

عامری سیاهوئی در توضیح خبر بهبود شاخص تولید انرژی بیان کرد : با وجود شرایط تورمی در اقتصاد و مشکلات عدیده در جهت تامین قطعات مورد نیاز نیروگاهی و تحمیل تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه علیه کشور، با وجود استعدادهای داخلی و تلاش همکاران این شرکت در زمینه فعالیت های تعمیراتی و نگهداری و بهره‌برداری، شاخص های تولید بهبود یابد.

وی اظهار کرد : گواه این سخن افزایش میزان تولید انرژی خالص در واحدهای ۶ گانه نیروگاه گازی است، به طوری که در ۶ ماهه امسال با تولید بیش از سه میلیون و ۳۵۸ هزار ۵۸۸ کیلووات ساعت انرژی الکتریکی خالص، این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج‌فارس در ادامه به فعالیت‌های تعمیرات واحدها و بهره‌برداری علمی‌تر به عنوان عامل مهم در کسب آمادگی تولید اشاره کرد و گفت : برای آمادگی تولید برق مطمئن و پایدار، ۱۷ فعالیت تعمیراتی در ۶ واحد گازی برنامه ریزی می شود که در سال ۱۴۰۱ و بهار ۱۴۰۲ توانستیم با انجام این برنامه ها، به تمام اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

عامری سیاهویی با اشاره به برنامه‌های تعمیراتی در نیمه دوم امسال خاطر نشان کرد : در سالجاری، طبق جدول زمانبندی تعمیرات واحدهای ۶ گانه، در نیروگاه گازی با برنامه تعمیرات اساسی، یک تعمیرات نیمه اساسی و پنج برنامه تعمیراتی خواهیم داشت و ۲ برنامه تعمیرات اساسی به همراه شستشوی کمپرسور و چهار برنامه تعمیراتی بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل برای واحدهای گازی و سه مورد تعمیرات بازدید دوره ای و یک تعمیرات نیمه سنگین برای واحدهای گازی، پیش بینی شده است.

وی میزان ساعت کارکرد واحدهای تولیدی نیروگاه خلیج فارس رگ ۲۴ هزار و ۸۱۸ ساعت است ، گفت : انتظار می رود با اجرای این برنامه ها، واحدهای گازی از آمادگی لازم برای تولید برق پایدار به ویژه در تابستان ۱۴۰۳ برخوردار باشند.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس ، در خصوص سیاست اتکا بر ساخت داخل و نتیجه حاصل از پیاده‌سازی آن در نیروگاه بیان کرد : برای پایداری تولید برق در واحدهای نیروگاه، چندین نوع قطعه شامل قطعات ابزار دقیقی، الکتریکی و مکانیکی به صورت ثبت شده در انبار است که در هر سال به طور متوسط حدود ۱۰ درصد این قطعات را که مصارف روزانه، ماهانه و سالیانه دارند، شارژ می‌شود.

محمد عقیل عامری سیاهوئی گفت : با تلاش همکاران، توانسته ایم همکاری خوبی با سازندگان داخلی قطعات و تجهیزات داشته باشیم که نتیجه آن ساخت بسیاری از قطعات در داخل کشور است و در این باره با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و تهیه قطعات از سوی سازندگان داخل کشور، هزینه تامین این قطعات، بسیار کمتر از هزینه قطعات خارجی است.

عامری سیاهوئی ابراز امیدواری کرد : با تعمیرات اساسی اورهال واحد شماره سه این نیروگاه و نیز تعمیرات میان‌دوره‌ای و رفع محدودیت سایر واحدها در نیمه دوم سالجاری، با آمادگی مطلوب به استقبال تابستان سال آینده خواهیم رفت وآسایش را برای مردم، صنایع و سایر مصرف‌کنندگان به ارمغان می آوریم.

نیروگاه گازی خلیج فارس با ۶ واحد تولیدی یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه گازی کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان هرمزگان و پایداری شبکه برق کشور ایفا می‌کند.

این نیروگاه شامل ۶ واحد گازی (GT۱۳E۲) که هر کدام از نوع دارای از نوع ۱۶۵ مگاواتی می‌باشد و سوخت اصلی آن گاز طبیعی است.

نیروگاه گازی خلیج فارس یکی از شرکت های زیر مجموعه هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در منطقه قلعه قاضی ساخته شده است.

پایان خبر /