رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر در معیت شهردار جهت بررسی روند پیشرفت پروژه های عمرانی از آن ها بازدید کردند.

به گزارش صبح دریانیوز ، این بازدید که چندین ساعت به طول انجامید ، با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و تعدادی از معاونان و مدیران شهردار انجام شد و از نزدیک به بررسی میزان پیشرفت و روند اجرای پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری بندرعباس پرداختند.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این بازدید گفت : با تمام توان در تلاشیم تا با اتمام پروژه های نیمه تمام هر چه سریعتر برای خدمت رسانی و رفاه شهروندان گام برداریم و مدنظر است بسیاری از پروژه تا دهه فجر افتتاح و برای استفاده عموم بهره برداری شود.

مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در بازدید از پروژه های عمرانی شهر ، بر مدیریت زمان برای پیشرفت و اتمام پروژه ها تاکید فراوان داشت ؛ وی معتقد است مردم نیز باید از میزان پیشرفت و زمان بهره برداری از این پروژه ها با نصب روز شمار بر روی آنها آگاه شوند.

شهردار بندرعباس در اولین بازدید که از ساختمان حوزه معاونت های شهرداری بندرعباس صورت پذیرفت ، گفت : این بنا با زیر بنای ۱۲۰۰۰ مترمربع و پنج طبقه در ضلع شمالی ساختمان قدیمی شهرداری و با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در حال ساخت می باشد . این پروژه تاکنون ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و مطابق برآوردها انتظار می رود در سال آینده به بهره برداری برسد.

مهدی نوبانی در معیت هیات همراه در ادامه از تقاطع غیر همسطح پیامبر اعظم بازدید کرد و گفت : این تقاطع با طول ۵۰ متر و عرض ۱۷ متر و دارای دو دهنه ۲۵ متری ست که نخستین تقاطع غیرهمسطح شبدری کامل در حال ساخت در شهر بندرعباس می باشد و از چهار طرف مسیر دسترسی ایجاد کرده و بلوار شهید رجایی را به بلوار راه آهن و شهرک پیامبر اعظم متصل می کند و ساخت آن نقش زیادی در کاهش ترافیک در بلوار پاسداران و روان سازی و بهبود مشکل ترافیک در ورودی غرب شهر دارد. این پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در حال ساخت بوده و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مطابق برآورد انجام شده به شرط نقدینگی در هفته دولت سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

نوبانی احداث پل پیامبر اعظم را از دیگر پروژه های مهم دانست که در فاصله نزدیک این پروژه ، با طول ۱۲۰ متر در حال احداث بوده و بلوار شهید رجایی را به آزاد راه شهید رجایی متصل می کند و با بهره برداری از این پل، از درب ورودی هدیش تا میدان سایت باعث کاهش ترافیک و تسهیل مسیر کارکنان صنایع غرب می شود. این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. مطالعات انجام شده حاکی از آن است که بهره برداری این پروژه می تواند در رونق و توسعه شهرک پیامبر اعظم نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

وی در ادامه بازدیدها در خصوص بوستان فاز ۲ پیامبر اعظم که به تازگی آیین کلنگ زنی آن انجام شده است گفت: این پارک با مساحت ۲/۱ هکتار در مجاورت مجموعه زمین ورزشی شهید گمنام در حال احداث می باشد و دارای مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، فضای سبز کودکان، پارک بادی، سرویس بهداشتی، فواره و آبنمای کف خشک و فضای تجاری کافه است که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حال ساخت می باشد و با توجه به مدت زمان کوتاهی که از کلنگ زنی آن گذشته پیشرفت خوبی داشته و مطابق برآورد ها در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار بندرعباس پروژه تقاطع غیر همسطح مهرگان را از دیگر پروژه های کلان در حال ساخت برای شهرداری عنوان کرد و ادامه داد : این تقاطع دومین تقاطع غیر همسطح شبدری کامل در حال احداث می باشد که در تقاطع بلوار امام حسین و بلوار رسالت در حال ساخت است و اجرای آن سبب اتصال بلوار امام حسین به بلوار رسالت و برطرف شدن گره های ترافیکی در این نقطه شهر خواهد شد چرا که علاوه بر امکان تغییر مسیر در راست گردها این امکان در لوپ ها نیز فراهم می باشد. وی افزود: اعتبار ساخت این پروژه ۱۲۰ میلیارد تومان بوده و از محل اعتبارات داخلی شهرداری است. این تقاطع دارای دو عرشه ۵۰ متری منفک و به عرض ۱۳ متر است که با اضافه شدن رمپ ها طول آن ها به ۱۴۰ متر می رسد. طول کل مسیر ۴۰۰۰ متر و عرض آن ۱۰ متر است و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نوبانی با اشاره به حجم بالای مسافران در نیمه دوم سال به معرفی پروژه بوستان ارمغان مالیاتی پرداخت که با همکاری اداره کل مالیات استان در ورودی شرق بندرعباس و در مکان میدان تره بار قدیم با هدف توسعه فضای سبز شهری و ساماندهی ورودی های شهر و همچنین فراهم نمودن امکان اسکان و نیز رفاه و آسایش بیشتر مسافران جهت کمپینگ در حال احداث می باشد.

وی افزود : مساحت این پارک ۱/۲ هکتار بوده و دارای آلاچیق، غرفه های تجاری و خدماتی، پارک بازی کودکان، نماز خانه و سرویس بهداشتی می باشد که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول در ادامه بازدیدها به دو پروژه در خصوص بازگشایی معبر اشاره کرد.

نوبانی گفت : یکی از آنها عملیات تخریب و بازگشایی خیابان حدفاصل میدان انبه تا میدان امام علی (ع) است که کمک شایانی به رفع معضل ترافیکی در هسته مرکزی شهر خواهد کرد.

وی ادامه داد : برای بازگشایی این معبر ۱۶ ملک در مسیر قرار داشتند که تاکنون ۱۱ ملک با موافقت صاحبان آن ها تخریب و ترمیم شده اند.

شهردار بندرعباس پروژه دیگر را بازگشایی خیابان اسلام آباد دانست که سبب بهسازی معابر و بازآفرینی بافت فرسوده در این نقطه شهر می شود و امکان اتصال بلوار ثارالله به بلوار پاسداران را فراهم می کند و در ضمن سبب رفع مشکل دفع آبهای سطحی بخصوص در هنگام بارندگی و عبورو مرور مردم می شود. این پروژه دارای حدود ۱۰۰۰ متر طول و ۸ متر عرض می باشد که با اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حال انجام می باشد.

در پایان این بازدیدها ، مهدی نوبانی تاکید کرد : تمام توان و تلاش خود را در مجموعه شهرداری به کار خواهیم بست تا تمامی پروژه ها در زمان مقرر به افتتاح و بهره برداری برسند و ضمن برآورده شدن نیازهای به حق شهروندان و رفاه و آسایش بیشتر، سبب توسعه و آبادانی شهر گردند ؛ وی از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر برای پیگیری و حمایت های دلسوزانه در این خصوص تشکر و قدردانی کرد و از آنها خواست تا با ادامه حمایت ها یاری گر مجموعه شهرداری در اجرای این پروژه ها و در برآورده کردن نیازهای به حق شهروندان باشند.

پایان خبر /