استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت گردشگری در جزیره بوموسی ، گفت : این جزيره پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری خانواده‌ محور را دارد و برای تحقق این مهم همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست هم‌اندیشی با مسئولان با موضوع اقتصاد دریامحور ، که در جزیره ابوموسی در حال فعالیت هستند ، اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور دستورات ویژه‌ای دارند اما بیشترین دستورات محلی را در استان هرمزگان صادر کرده‌اند.

دوستی با بیان اهمیت جزیره بوموسی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه جزایر سه‌گانه ، گفت : مزیت نسبی جزیره ابوموسی دریا، گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری است و خوشبختانه چراغ اول برای توسعه بوموسی روشن شده است از این رو باید زمینه برای ورود دیگر گروه‌ها نیز در جزیره فراهم شود.

وی عنوان‌ کرد : مجموعه دولت در استان هرمزگان، به صورت ویژه‌ در کنار سرمایه‌گذارانی خواهد بود که بخواهند در جزیره ابوموسی فعالیت داشته باشند و حمایت‌های ویژه و تخصیص تسهیلات نیز انجام خواهد شد.

استاندار هرمزگان گردشگری را دیگر پتانسیل جزیره ابوموسی دانست و گفت : از گروه‌های دغدغه‌مند دعوت می‌کنیم که برای توسعه گردشگری خانواده‌محور در این جزیره ورود کنند چرا که ابوموسی قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری با رعایت موازین را دارد و ما نیز از این مسئله تمام قد حمایت خواهیم کرد.

دوستی با بیان اینکه برای جزایر هرمزگان مطالعاتی انجام شده است در ارائه گزارشی از اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه جزیره ابوموسی، اظهار داشت : برای اولین‌بار مجوز معافیت از خدمت برای یکی از مشمولین خدمتِ خانواده‌های ساکن در جزیره توسط مقام معظم رهبری ابلاغ گردید.

وی سبز شدن فرم (ج) ساکنین ابوموسی، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ جزیره و احداث مخزن ۴ هزار متر مکعبی ذخیره آب، تقویت نیروگاه برق، احداث فیبرنوری دریایی و اتصال منازل و کسب و کارها از این طریق به شبکه ملی اطلاعات را جزو اقدامات موثر دولت سیزدهم در جزیره ابوموسی خواند و گفت : برای اولین بار احکام توسعه شهرستان ابوموسی در برنامه هفتم توسعه تصویب شده است و دولت در پی آن تعهدات ویژه‌ای را در قبال این شهرستان پذیرفته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به در دست اقدام بودن تکمیل و تجهیز بندر چند منظوره ابوموسی، اشاره‌ای به راه‌اندازی خط مسافربری دریایی بین بندرعباس و این جزیره کرد و گفت : خدمات آنتن‌دهی همراه‌اول و آنتن‌دهی شبکه‌های تلویزیونی دیجیتال نیز در شهرستان ابوموسی تقویت خواهد شد.

مهدی دوستی از تشکیل کارگروه ویژه برای توسعه جزیره ابوموسی نیز خبر داد و گفت : با پیگیری‌های مستمر موفق شده‌ایم مجوزی از وزارت نفت برای استخدام ساکنین جزیره ابوموسی در شرکت فلات قاره اخذ کنیم.

دوستی خاطرنشان‌ کرد : اقداماتی نیز در راستای تقویت حمل و نقل عمومی درون جزیره انجام شده است و برای افزایش امکان سکونت نیز مقدمات احداث ۹۰ واحد مسکونی در جزیره آغاز شده است.

وی در پایان بر لزوم افزایش نقش جوامع محلی به ویژه بانوان ساکن در بوموسی در اشتغال‌های خانگی تاکید کرده و گفت : زنجیره ماهیان زینتی، زنجیره تولید صدف و تولید مروارید مصنوعی از جمله فعالیت‌هایی است که می‌توان در جزیره ابوموسی در کنار ماهی در قفس راه‌اندازی کرد.

پایان خبر /