همزمان با آیین گرامیداشت مقام شامخ خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت، سنجش سلامت اصحاب رسانه و جشنواره ورزش ، نشاط و سلامتی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم گفت: طی این سنجش ، غربالگری قند و فشار خون،  مشاوره تغذیه ، مشاوره فرزندآوری و باروری سالم، مشاوره مامایی،  ویزیت پزشک و تن سنجی برای مدعوین انجام شد.

دکتر رویا جهانگیری با اذعان اینکه خبرنگاری یکی از مشاغل پر استرس میباشد که در طولانی مدت می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت بگذارد ، عنوان کرد : در بررسی انجام شده حدود ۱۶ درصد از خبرنگارانی که بصورت داوطلبانه مورد بررسی فشار خون قرار گرفتند فشار خون بالا تر از حد نرمال داشتند، همچنین حدود ۵۰ درصد از خبرنگارانی که تحت تن سنجی قرار گرفتند BMI یا به عبارتی شاخص توده بدنی بالاتر از میزان طبیعی داشتند که در صورت عدم توجه به آن، می تواند این افراد را در آینده مستعد بیماریهای گوناگون نماید.

جهانگیری افزود : طی این جشنواره خبرنگاران متقاضی تحت ویزیت پزشک قرار گرفتد و حسب نیاز وتشخیص برای تعدادی از آنها درخواست انجام آزمایش‌ تکمیلی شد و همچنین دو نفر ارجاع به پزشک متخصص داده شدند.

وی ، بیان داشت : مشاوره مامایی و مشاوره فرزندآوری در کنار مشاوره مدیریت استرس و اضطراب از دیگر خدمات ارائه شده به خبرنگاران حوزه سلامت بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه به دلیل ماهیت شغلی خبرنگاران و استرس‌های فراوان این شغل لازم است که به جهت مدیریت اضطراب و همچنین حفظ تندرستی، انجام ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی مناسب در روتین زندگی این افراد قرار گیرد گفت: همزمان در این آیین جشنواره ورزش نشاط و سلامتی برای خبرنگاران انجام شد.

دکتر جهانگیری ضمن بیان اینکه این مسابقات با انتخاب نفرات برتر پایان یافت افزود: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط و بیان اهمیت ورزش در سلامت جسم و روان، مدیریت استرس و تناسب اندام و بهره‌بندی از یک زندگی سالم است.

گفتنی است ، طی این جشنواره مسابقاتی مانند فوتبال دستی، گل فنی(پنالتی)، دارت، هدف فریزی برای اصحاب رسانه برگزار شد.

پایان خبر /