مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از تمامی شهروندان مینابی خواست در طرح پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و فشارخون بالا مشارکت داشته باشند.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالعظیم احمدی پور گفت : پویش ملی سلامت به منظور غربالگری دیابت و فشارخون بالا برای جمعیت هدف بالای ۱۸ سال همزمان با سراسر کشور در شهرستان میناب آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

احمدی پور به اهداف اجرای پویش ملی سلامت اشاره کرد و افزود : این پویش در ابتدا با هدف آموزش بیشتر و ارتقای سطح سواد سلامت مردم و سپس شناسایی کامل افراد و بیماران دیابتی و با فشار خون بالا و همچنین کنترل بیشتر این دسته از بیماران درحال برگزاری است.

وی بیان کرد : تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر در این غربالگری شرکت کرده‌اند ، که جمعیت هدف در شهرستان میناب ۱۸۳ هزار نفر است، و با توجه به زمان اندک تا پایان این پویش انتظار است تا مردم برای سلامت خود به این پویش بپیوندند تا غربالگری آنها انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب خاطر نشان کرد : مراکز بهداشتی و درمانی در شهرها و روستاهای و برای اجرای این پویش آماده هستند و تیم های مختلفی را در مکانهای پر تردد اعزام می کنیم تا بتوان در این پویش سلامت مردم را از نظر فشار خون و دیابت بررسی کنیم.

عبدالعظیم احمدی پور یادآور شد : در روز پنجشنبه یک تیم سیاردر محل پنحشنبه بازار میناب که یکی از مکانهای پرجمعیت و پر تردد شهرستان است مستقر می کنیم تا بتوان در این پویش فشار خون و دیابت مردم را ارزیابی و سنجش شود.

احمدی پور با اشاره به اینکه در ۲۴ درمانگاه شهری و روستایی و ۱۱۶ خانه بهداشت تیم ثابت برای اجرای این پویش وجود دارد تصریح کرد : تا کنون از جمعیت ارزیابی شده دو درصد مشکوک به فشار خون بالا و یک درصد مشکوک به دیابت ثبت شده است.

وی درخواست کرد : از تمامی افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌کنیم در روستاها به خانه‌های بهداشت و مرکز جامع سلامت روستایی و در شهرها نیز به پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع شهری مراجعه کنند و از وضعیت دیابت و فشارخون خود آگاهی پیدا کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب خاطرنشان کرد : افرادی که در سال جاری، آزمایش قندخون ناشتا دارند و یا در منزل، دستگاه فشارسنج مناسب در اختیار دارند و قد و وزن خود می‌دانند می‌توانند به صورت خوداظهاری در این پویش شرکت کنند بدین شکل که پیامکی از سوی وزارت بهداشت و درمان دریافت خواهند کرد و با ورود به لینک مربوطه، به صورت خوداظهاری در پویش شرکت کنند.

احمدی پور در مورد آمبولانس در بعضی از مناطق شهرستان گفت : ما در تمامی مناطق آمبولانس داریم، ولی کمبود آمبولانس با نبود بحث متفاوت است ، که در برخی از مواقع آمبولانس های ما برای حل نقص فنی آنها نیاز به تعمیر دارند که برای جلوگیری از کمبود آمبولانس از مراکز دیگر جایگزین می شود تا مشکل آمبولانس با نقص فنی حل شود.

پایان خبر /