نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان به ریاست استاندار هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، اظهارداشت: هدفگذاری برای رشد تولید در استان باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد و آن را منحصر به اما و اگر ها نکنیم.

دوستی ، افزود: یکی از مسائل مهم در رشد تولید، توجه به بهره‌وری صنعت است از این رو نباید آن را به افزایش تامین انرژی گره بزنیم بلکه باید به دنبال استفاده‌ از روش‌های جدید و بهره‌ور باشیم.

وی با بیان اینکه‌ اصلی‌ترین چالش صنعت در استان، بحث تامین انرژی است، گفت: تحقق میزان افزایش تولید برنامه‌ریزی شده برای استان نیاز به حجم بالایی تولید برق جدید در استان دارد که بایستی از طرق مختلف این موضوع را حل کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد:  در برنامه‌های توسعه‌ای استان تا چشم انداز ۱۴۰۴،  احداث ۵ نیروگاه جدید دیده شده است که می‌تواند حدود ۵‌ هزار مگاوات برق را به میزان تولید برق استان اضافه کند.

دوستی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه گازرسانی به جزیره قشم،  تاکید‌کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان بخشی از تامین انرژی موردنیاز صنعت استان را انجام داد حل مسئله حبس انرژی در جزیره قشم و افزایش توان نیروگاهی جزیره با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی است.

استاندارهرمزگان، تاکید‌کرد: در سال جاری برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی از اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد تا رشد تولید در استان محقق شود.

انتهای خبر /