همایش سراسری ایمنی برق با حضور مدیران هر ناحیه ، کارشناسان ایمنی ، نیروهای عملیاتی ، برگزار گردید و اقدامات انجام شده در این همایش تشریح گردید.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان در حاشیه این همایش تحقق ایمنی محیط کار با رعایت کامل مقررات و ضوابط آئین نامه های موجود را ضرورتی انکار ناپذیر دانست.

محمد کریمی ادامه داد : در اجرای پروژه های برق ، محیط کارگاه بایستی ایمن گردیده تا خطری متوجه فعالیت گروه اجرایی ، رفت و آمد عابرین پیاده و وسایل نقلیه نشود همچنین تأسیسات زیربنایی موجود نیز دچار حادثه و اتفاق نگردند. در هنگام کار با برق و تجهیزات الکتریکی رعایت ایمنی فرد و گروهی ضروری می باشد و استفاده از وسایل و لوازم ایمن برقی و همچنین رعایت رفتارهای ایمن در محیط کار برای داشتن محیطی ایمن الزامی می باشد.

به گفته کریمی ، مسئولیت کنترل رعایت مسائل ایمنی توسط پیمانکار و مسئولیت کنترل مراحل اجرای پروژه به نحوی که از هر گونه خسارت و حادثه جانی و مالی جلوگیری شود، به عهده ناظر پروژه خواهد بود. پیمانکاران باید صلاحیت انجام کار خود را از نظر ایمنی از وزارت کار و امور اجتماعی اخذ نمایند و مکلفند کلیه قوانین، مقررات، آئین نامه ها و دستورالعمل های ایمنی فنی وبهداشتی کار را در طول عملیات پیمان رعایت نمایند.

در این همایش مواردی از جمله رعایت ایمنی و اصول کار در تابلوهای برق شامل تنظیمات الکتریکی ، قوانین اساسی برای طراحی و نصب تابلوهای برق و پروتکل های ایمنی شامل قوانینی که برای جلوگیری از حوادث برقی و ایمنی کارکنان به کار می روند مطرح گردید.

همچنین الزامات قوانین برای موارد مشخصی مانند تابلوهای برق خاص و پیچیده مورد بحث قرار گرفت و برخی مصادیق حادثه تحلیل گردید ، حادثه برق گرفتگی فشار متوسط از جمله ، پاره شدن سیم شبکه فشار متوسط فیدر فشار متوسط از پست فوق توزیع ۶۳ و افتادن برروی زمین ، حین تردد موتورسیکلت از خیابان مجاور محل به دلیل خیس بودن زمین ناشی از بارندگی و قرار گرفتن در میدان الکتریکی ناشی از ولتاژ گام دچار شوک الکتریکی شده و تعادل خودرا از دست داده نیز مطرح گردید.

در ادامه همایش با پخش فیلم آموزشی ، گزارش عملکرد نواحی برق هرمزگان در ماه گذشته و‌ توصیه های ایمنی توسط کارشناس ایمنی مطرح شد.

جلسه پرسش و پاسخ ، تقدیر و قدردانی از سیمبانان برتر هر ناحیه نیز در بخش پایانی همایش برگزار شد و در پایان معاون بهره برداری طبیبی و مدیر دفتر ایمنی هاشمی ، از تلاش و زحمات تمامی همکاران در خصوص اجرای همایش سراسری ایمنی استان قدردانی کردند.

پایان خبر /