سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از راه اندازی پایگاه های مردمی اشتغال آفرین به صورت پایلوت در 2 مسجد محلات حاشیه نشین شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، اسلام خواجه یی در نشست هم اندیشی در رابطه با نحوه راه اندازی پایگاه های مردمی اشتغال آفرین در مساجد هرمزگان ، اظهار کرد : پایگاه های مردمی اشتغال آفرین به منظور هدایت و تقویت گروه های خودجوش مردمی در ارائه خدمات اشتغالزایی به صورت پایلوت در دو مسجد بندرعباس راه اندازی می شود.

خواجه یی افزود : مسجد امام رضا(ع) کوی ملت و مسجد چهارده معصوم(ع) محله چاهستانی ها، مساجدی هستند که پایگاه های مردمی اشتغال آفرین در آنها راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد : کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نهادی انقلابی، مردمی و مسجدی به منظور رونق و آبادانی مساجد و جذب آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان، برای همه بخش های زندگی مردم ازجمله اشتغال و معیشت باید برنامه داشته باشند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان گفت : فرهنگ سازی در زمینه فرهنگ کار و تلاش و کمک به اشتغال و کارآفرینی افراد جامعه به ویژه نسل جوان می تواند به عنوان بخشی از رسالت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دستور کار کانون ها قرار گیرد.

خواجه یی افزود : کانون های فرهنگی هنری به همراه پایگاه های مقاومت بسیج این آمادگی را دارند که فضای مناسب و نیروهای توانمند و نخبه خود را در زمینه راه اندازی و فعالیت پایگاه های مردمی اشتغال آفرین به کار گیرند.

فیروزه میرابی ، سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتعال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز گفت : پایگاه های مرمی اشتغال آفرین در قالب تعاونی های خدمات کاریابی، کارآفرینی و مشاغل خانگی با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت پایلوت در دو مسجد شهر بندرعباس راه اندازی می شود.

وی افزود : شناسایی افراد بیکار جویای کار، تشکیل بانک اطلاعاتی افراد جویای کار، ارتباط گیری با صنایع و همه مراکزی که نیاز به نیروی کار دارند، معرفی افراد جویای کار به مراکزی که نیازمند بکارگیری نیروی کار می باشند و تشکیل پرونده و معرفی به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات اشتغال بخشی از فعالیت های پایگاه های مردمی اشتغال آفرین است.

علی صالحی ، رئیس اداره اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز گفت : با راه اندازی پایگاه های مردمی اشتغال آفرین در مساجد، از این پس بحث اشتغالزایی و کارآفرینی محلات آسیب پذیر از طریق این پایگاه ها پیگیری و دنبال می شود.

وی از برگزاری دوره های آموزش مهارتی و کارگاه های آموزش مهارت نرم با همکاری فنی و حرفه ای به عنوان بخشی از فعالیت این پایگاه ها نام برد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راه اندازی پایگاه های مردمی اشتغال آفرین نیازمند همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج است.

پایان خبر /