رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۶۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان بستک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی اظهار داشت : با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، به دستور رئیس حوزه قضایی بستک از ۶۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف شد.

قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر، تصریح کرد : به دستور مقام قضایی و در راستای اجرای طرح مقابله با تصرفات غیرمجاز، مأموران پلیس آگاهی شهرستان بستک با انجام کار اطلاعاتی از تصرف اراضی دولتی توسط تعدادی از افراد در “روستای هرنگ” مطلع و پیگیری این موضوع را در دستور کارِ خود قرار دادند.

وی در ادامه افزود : مأموران انتظامی جهت بررسی موضوع با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام شدند که در نتیجه تحقیقات میدانی، مشخص شد ۶۰ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی توسط افرادی به صورت غیرقانونی تصرف شده که با هماهنگی قضایی و پس از حضور نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی شهرستان، زمین های مورد نظر رفع تصرف شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را بنا به نظر کارشناسان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

قهرمانی  در پایان ، حفظ و حراست از اموال بیت المال و منابع طبیعی را وظیفه ای ملی و همگانی عنوان کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه ، مراتب را از طریق سامانه سجام یا مراجعه حضوری به دستگاه قضایی استان اطلاع دهند.

پایان خبر /