رئیس کل دادگستری هرمزگان از رهایی بیست و پنجمین زندانی محکوم به قصاص این استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» و با پیگیری‌ مستمر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست اجرای احکام دادسرای بندرعباس و تلاش‌های مستمر اعضاء و کارکنان شعبه‌ صلحی شورای حل اختلاف مستقر در زندان یک محکوم به قصاص نفس با اعلام گذشت و رضایت اولیای دم مقتول، پس از ۵ سال، از دار مجازات رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: این بیست و پنجمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای امسال و ششمین مصالحه در قالب اجرای پویش “به حرمت حضرت زهرا (س) می بخشم” در این استان است.

 

وی در ادامه با تشکر از تلاش‌های رئیس توسعه حل اختلاف استان هرمزگان، دادستان مرکز استان، سرپرست و قاضی اجرای احکام دادسرای بندرعباس و اعضای هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان، اعلام گذشت اولیای دم را اقدامی انسان دوستانه و موجب خشنودی خداوند متعال عنوان کرد و از اهتمام آنها به این اقدام بزرگ و درخور تحسین تشکر و قدردانی کرد.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: اجرای دقیق الزامات الگوی تعالی دادگستری استان هرمزگان در حوزه‌ی حل اختلاف از جمله اجرای پویش‌های مناسبتی برای تحقق مصالحه در پرونده‌های مختلف و نهایتاً آزادی زندانیان از مهمترین دستاوردهای مسئولان و اعضای شعب شوراهای حل اختلاف استان از ابتدای امسال بوده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت آحاد مردم برای گسترش صلح و سازش، ابراز امیدواری کرد: این سنت حسنه در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود و از این طریق بتوان ضریب تسری بخشایش و رضایت در پرونده‌های قضایی را ارتقاء بخشید.

پایان خبر /