مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : درحال حاضر بر روی سه قرارداد با خارجی‌ها در حال مذاکره هستیم که نهایی‌ شدن آن باعث توسعه سرمایه‌گذاری قابل توجهی بر روی زیرساخت‌های بندری و ریلی هرمزگان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی اکبر صفایی در نشست با مهدی دوستی استاندار هرمزگان اظهار داشت : دولت روی بحث ارتباط با همسایگان کارهای بزرگی را انجام داده و در همین هرمزگان بر روی سه قرارداد با خارجی‌ها درحال مذاکره هستیم که نهایی‌ شدن آن باعث توسعه سرمایه‌گذاری قابل توجهی برروی زیرساخت‌های بندری و ریلی این استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی سازمان در استان هرمزگان هزینه شده است ، گفت : یک نمونه از آن ساخت ۱۵۰ هزار تن سیلو در استان هرمزگان با هزار و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خصوصی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : در بحث اقتصاد دریا در تلاش هستیم تا سازمان بنادر را به حلقه‌ وصلی برای انسجام بخشی فعالیت‌های دریایی تبدیل شود.

صفایی اضافه کرد : طرح جامع را نیز در هشت ماه آینده به اتمام خواهیم رساند و مقدمات آغاز طرح ابراکوسیستم دریایی در بنادر هرمز، نخل‌ناخدا و شهید حقانی نیز در حال آماده شدن است‌.

وی همچنین ضمن موافقت با طرح ساماندهی ورودی شهر بندرعباس و میدان سایت و همچنین احداث هنرستان تخصصی در استان اظهار کرد : یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند سرعت توسعه استان را افزایش دهد در حوزه دریا است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز تلاش می‌کند منابع مالی را از طرق مختلف به هرمزگان بیاورد.

پایان خبر /