رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب از تاسیس پنجمین پالایشگاه تولید روغن کشور و نخستین پالایشگاه تولید روغن هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب با بیان اینکه دولت‌ها مکلف هستند سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد کنند ، عنوان کرد : این مهم در بیان ساده است، اما تحقق آن بسیار سخت و دشوار می‌باشد.

احمد مرادی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها، نیروهای انسانی، مدیران و عوامل باید دست به دست هم دهند تا امر اشتغال‌زایی محقق شود ، مطرح کرد : باید بدانیم که اگر بخش خصوصی به کمک دولت نمی‌آمد قطعاً اشتغال‌زایی دچار بحران عمیق می‌شد، پس باید از بخش خصوصی حمایت کنیم.

مرادی افزود : استان هرمزگان جوانان تحصیل‌کرده زیادی دارد که از حاکمیت انتظار شغل دارند و این انتظاری به حق است.

وی با بیان اینکه ، شرکت پالایش نفت آفتاب فرصتی را برای استخدام جوانان استان فراهم کرده است ، تصریح کرد : آزمون استخدامی که مرداد ماه برگزار شد که حدود ۵۰۰۰ نفر در این آزمون حضور داشتند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان هرمزگان باید به قطب نفتی و پالایشگاهی کشور تبدیل شود، گفت: این استان برای تبدیل شدن به قطب پالایشگاهی کشور از ظرفیت‌های بی‌نظیری برخوردار است که این مهم براساس آمایش سرزمینی است.

مرادی دسترسی به راه‌های آبی، هوایی و ریلی را از جمله ظرفیت‌های استان دانست و خاطرنشان کرد : جذب سرمایه‌گذار در استان باید افزایش یابد.

وی اذعان داشت : نگاه به بخش خصوصی باید عوض شود، مسئولان باید از این بخش حمایت قاطع و عملی داشته باشند.

این مسئول بیان کرد : وقتی یک مجموعه سرمایه خود را به استان می‌آورد، اگر دچار مشکل شود باید همه برای رفع آن مشکل تلاش کنند.

مرادی در ادامه تاکید کرد : عینک بی‌اعتمادی از بخش خصوصی را باید از چشم برداریم.

وی به مسئولیت‌ اجتماعی انجام شده توسط شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد و گفت : ساخت صفر تا صد دبیرستان ابن‌سینا سابق یکی از بزرگترین فعالیت‌های این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

این مسئول گفت : این مجموعه اقدامات زیادی در حوزه محیط زیست، بهداشت و درمان و … انجام داده‌اند، که نشان دهنده نگاه مسئولان شرکت پالایش نفت آفتاب به مردم استان هرمزگان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در ادامه این مراسم با بیان اینکه ۴۸ درصد از سواحل کشور در استان هرمزگان واقع شده است، اظهار داشت : در حال حاضر رتبه سوم صنایع نفت و پالایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ایم.

احسان کامرانی با تاکید بر اینکه ، طی سه سال آینده استان هرمزگان قطعاً در مقام نخست صنایع نفت و پالایشی قرار خواهد گرفت، پیشنهاد داد : صنایع بزرگ به منظور رفع مشکل آبی خود باید در کنار دریا ساخته شوند.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های توسعه‌ای باید بر اساس سند آمایش سرزمینی باشد، تصریح کرد: رشته‌هایی که در دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود باید بر همین اساس باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب کارهای بزرگی در حوزه مسئولیت اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و … انجام داده است، خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در حوزه رشد سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

کامرانی با اشاره به اهمیت اشتغال پایدار، عنوان کرد: شرکت پالایش نفت آفتاب در حوزه اشتغال‌زایی پایدار خوش درخشیده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در ادامه آئین شروع به کار نیروهای جدیدالورود شرکت پالایش نفت آفتاب با تقدیر از این شرکت، مطرح کرد : این مجموعه برای نیروهای خود عزت و شان خاصی قائل است.

مجتبی معین وزیری با بیان اینکه پالایش نفت آفتاب در جذب نیروهای جوان بومی پیش قدم است، تصریح کرد : این شرکت در اجرای طرح طبقه‌بندی نیز پیشتاز بوده است.

معین وزیری به حضور ۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت آفتاب در مرداد ماه امسال اشاره کرد و گفت : با کارآفرینی می‌توان اشتغال‌زایی داشت و نرخ بیکاری را در استان کاهش داد که نمونه بارز آن این شرکت است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان هرمزگان در ابتدای فعالیت من ۱۸ درصد بود، خاطرنشان کرد : این مهم در حال حاضر به ۱۱.۵ درصد رسیده است که در آینده نزدیک تک رقمی خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب و موسس این مجموعه در ادامه این برنامه ، گفت : امیدوارم فرهنگی در کشور ایجاد شود که نیروهای جوان و بدون سابقه در صنایع جذب شوند.

محمد مهدی دوستی با بیان اینکه عملکرد کارکنان یک شرکت می‌تواند موجب پیشرفت آن مجموعه و در نهایت افزایش نیروی انسانی شود ، تصریح کرد : ابتدای امسال تعداد نیروهای مستقیم شرکت پالایش نفت آفتاب هزار و ۵۱۷ بوده، که در حال حاضر تعداد کارکنان به ۲ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

دوستی به پروژه‌های توسعه‌ای شرکت پالایش نفت آفتاب اشاره کرد و ادامه داد : پروژه شیرین‌سازی و توسعه ۸ با ظرفیت ۲۵ هزار بشکه در روز طی هفته جاری راه‌اندازی شده است.

وی به تاسیس نخستین پالایشگاه تولید روغن در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود : با ایجاد این پالایشگاه، شرکت پالایش نفت آفتاب پنجمین تولید کننده روغن کشور خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آفتاب تصریح کرد : برنامه ما افزایش ۳۰ درصدی منابع انسانی مجموعه در هر سال است.

دوستی از دیگر برنامه های این پالایشگاه به وارد کردن یک پلنت تولیدی با فناوری روز از کشور ایتالیا جهت استفاده برای پروژه‌های بلند مدت( یک سال آینده ) اشاره کرد.

پایان خبر /