مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از ارتقا سطح ایمنی بنادر شرق هرمزگان با انجام مانورهای دوره‌ای منظم و آموزش کارکنان خبر داد و گفت : در مجموع هشت مانور برای سال جاری برنامه‌ریزی شده که طرح مدیریت و ارزیابی ریسک حریق در فضاهای بسته در فاز مطالعاتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود : با توجه به ارائه طرح پیشگیری و آمادگی مقابله با حوادث و نیز ارتقا سطح ایمنی بنادر در مجموع هشت مانور برای سال جاری برنامه‌ریزی شده که طرح مدیریت و ارزیابی ریسک حریق در فضاهای بسته در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه در فاز مطالعاتی قرار دارد.

وی ادامه داد : بهره‌گیری از فناوری‌های نوین مانند سامانه‌های اعلام و اطفا حریق و اجرای دقیق دستورالعمل‌های ایمنی و عملیاتی در کاهش آمار سوانح و نیز افزایش سطح توان کارکنان آتش نشانی نقش مهمی دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ، بازدیدهای دوره‌ای از بنادر تابعه ، آموزش کارکنان به صورت متمرکز و منطقه‌ای را از مهم‌ترین عوامل در اجرای یک برنامه تدوین شده و مشتمل بر رعایت اصول دقیق بین المللی عنوان کرد.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه تبادل و تعامل اطلاعات به‌روز و دقیق بین کارکنان می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای از بروز حوادث پیشگیری کند، برگزاری حداقل ۲ کارگاه روانشناختی و سنجش کارکنان را از دیگر اقدامات در زمینه اجرای مدون برنامه‌های حوزه مدیریت بحران در سال جاری عنوان کرد.

به گفته وی ، متد frame جامع‌ترین ، شفاف‌ترین و عملی‌ترین روش محاسباتی برای ارزیابی ریسک حریق در فضا‌های بسته است که مطالعات آن در راستای افزایش سطح ایمنی و حفاظتی در مرحله اجرا قرار دارد.

پایان خبر /