درد آور است که استان هرمزگان که بزرگترین پالایشگاه های نفتی در کشور را دارد و شاهد مشکل چند سال اخیر مردم بخصوص مردم بخش احمدی با شروع فصل سرما هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، قصه پر غصه نبود نفت سفید که با شروع فصل زمستان گریبانگیر مردم بخش احمدی شده است.بخش احمدی با اقلیم کوهستانی و آب و هوای سرد وخشک،فصل سرما طاقت فرسایی را دارد،با وجود محرومیت های زیاد از جمله راه نامناسب و…همچنین گستردگی و پراکندگی روستاها و فاصله زیاد برخی از روستاها با مرکز بخش، مردم جهت تامین نیازهای خود دچار مشکل هستند.از ابتدای فصل پاییز اجرای طرح دریافت الکترونیک نفت سفید و گاز مایع در استان هرمزگان اطلاع رسانی و آغاز شد. هدف از اجرای این طرح ساماندهی توزیع گاز مایع و نفت سفید و همچنین شفاف سازی مصرف کنندگان مجاز عنوان شد. اما مشکل جایی است که برای اجرای طرح باید زیرساخت های مناطق محروم بخصوص بخش احمدی نیز در نظر گرفته می شد.

عدم پوشش دهی اینترنت و در ادامه بخش زیادی از مردم که توانایی و آموزش و حتی امکانات مراجعه به سایت سامانه ثبت نام را ندارند. و باید برای ثبت نام به مرکز بخش مراجعه کنند و داشتن کدپستی ،سیم کارت بنام و ارائه شماره کارت بانکی جهت ثبت نام الزامی است. که هر کدام از این موارد برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است.صرف هزینه برای مردم و شرایط سخت رفت و آمد را اگرکنار بگذاریم به عدم امکانات مورد نیاز در تنها جایگاه سوخت در بخش می رسیم.

نصب دستگاه کارتخوان جدید جهت استفاده مردم از اعتبار شارژ شده در کارت های بانکی خود می باشد که تا به الان از طرف شرکت پخش فراورده های نفتی نصب نشده است و ازهمه مهمتر سهمیه نفت کسانی که موفق شدن ثبت نام کنند، و تا به این لحظه در اختیار جایگاه سوخت احمدی جهت توزیع قرار نگرفته است.طرحی که می توانست از ابتدای سال و حتی سال گذشته آغاز شود ورنج و سختی آن را مردم محرومی باید تحمل کنند. که به اندازه کافی دچار مشکل و سختی در این شرایط هستند. تحمل سوزسرما مردم دراوج محرومیت و فقر دل هرانسانی را آزرده خواهد ساخت.

متاسفانه نبود مطالبه گری دهیاری ها،شوراها روستاها و مسئولین بخش هم در این قصه پر غصه جای هیچ گونه حرفی را باقی نگذاشته است مهمترین نقش آنها پیگیری مطالبات مردم تا حصول نتیجه است که دراین ماجرا فقط به نامه نگاری بسنده شد. نگارش نامه بدون پیگیری رایزنی قطعا بجز سلب مسئولیت چیز دیگری را نشان نخواهد داد. و باز هم مردم خواهند ماند و هزار چرایی در ذهن که چه باید کرد و چطور سرما را تحمل کنند.

خبرنگار: سمیه عباسی 

  • نویسنده : سمیه عباسی