مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگه زاغ جاده ترانزیتی حاجی‌آباد گفت : متاسفانه با جان باختن ۲ نفر دیگر ، شمار جان باختگان این حادثه به چهار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد : پس از وقوع حادثه در تونل تنگ زاغ حد فاصل محور مهم ترانزیتی بندرعباس – سیرجان عملیات امدادی از ساعات اولیه آغاز شد و گروه‌های آتش نشانی و اورژانس بر حضور در محل حادثه، ضمن اطفای آتش‌سوزی ، عملیات امداد رسانی به مصدومان را آغاز کردند.

وی بیان کرد : با تلاش صورت گرفته شب گذشته تا ساعت سه بامداد،هشت دستگاه خودرو از جمله تریلر و تانکر حامل سوخت که در این حادثه در تونل دچار آتش‌سوزی شده بودند با کمک تجهیزات بولدوزر و کامیون از تونل خارج شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت : از امروز صبح (دوشنبه) نیز عملیات پاکسازی و ایمن‌سازی تونل تنگ زاغ با کمک عوامل فنی و آتش نشانی آغاز شده و همزمان بازدید فنی و برآورد خسارت نیز در حال انجام است.

حسن‌زاده در خصوص آمار و ارقام نهایی جان باختگان و مصدومان این حادثه نیز تصریح کرد: شب گذشته پیکر یک نفر دیگر در تونل تنگ زاغ که به علت استنشاق دود و گازگرفتگی جان باخته بود، کشف شد، همچنین یکی از مصدومان (با درصد سوختگی بالا) که به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد و در مجموع این حادثه چهار فوتی و ۲ مصدوم داشته است.

وی یادآور شد : نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که از ابتدای حادثه با انتخاب مسیر جایگزین، تردد در محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان برقرار بود و همچنان زیر بار ترافیک قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد : در محدوده تونل تنگ زاغ، ۲ تونل وجود دارد که در حال حاضر تردد از تونل ۱۷ شهریور به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و بعد از ایمن‌سازی تونل تنگ زاغ، بار ترافیکی مجدد به این تونل منتقل خواهد شد.

حسن‌زاده در پایان از تلاش‌های استاندار ، عوامل راهداری ، آتش نشانی و اورژانس، شهرداری‌های بندرعباس و حاجی‌آباد، عوامل پلیس راه، سپاه و بسیج و عوامل امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین شرکت‌های تونل تنگ زاغ و شرکت خط انتقال آب خلیج فارس که همکاری بسیار خوبی برای مدیریت این حادثه داشتند، قدردانی کرد.

پایان خبر /