استاندار هرمزگان گفت : طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری با توجه به تلاش‌های انجام شده ، افزون بر ۶١ میلیون لیتر سوخت قاچاق به ارزش هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در سطح این استان کشف شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز اظهار کرد : در این مدت، افزون بر ٢۶ طرح مبارزه با قاچاق سوخت در سطح استان اجرا شد و در این رابطه ۲ هزار و ۱۱۱ پرونده تخلف در حوزه قاچاق سوخت در سطح استان تشکیل شده است.

دوستی بیان کرد : در این طرح‌ها تعداد قابل توجهی از خودروهای سوخت‌بَر توقیف و شماری از قاچاقچیان نیز دستگیر شده‌اند.

وی گفت : علاوه بر مبارزه میدانی با قاچاق سوخت، در حوزه نرم افزاری نیز کارهای خوبی در سطح استان انجام، که سبب کاهش حجم قاچاق سوخت و سوخت توزیعی شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد : خودروهای سوخت بر، با پلاک مخدوش از جمله عوامل اصلی در تصادفات و سوانح رانندگی هستند و برنامه جدی برای برخورد با این خودروها داریم و مصوب شد پس از اعمال قانون، خودروها به مدت ۶ ماه تا یکسال در توقیف بمانند و سهمیه سوخت این خودروها نیز به مدت یکسال قطع شود.

دوستی با اشاره به اینکه مسئول سازی جایگاه‌های سوخت در حوزه توزیع سوخت یکی از برنامه‌های محوری در مبحث مبارزه با پدیده قاچاق است ، گفت : جایگاه‌های سوخت متخلف یکی از عوامل اصلی قاچاق سوخت هستند ، بنابراین برای نظارت بیشتر بر فعالیت آن‌ها باید تمامی جایگاه‌ها مجهز به دوربین پلاک خوان شوند.

وی همچنین از تدوین طرحی برای مقابله با بارنامه های جعلی در سطح استان خبر داد و گفت: بارنامه برخط اصلی‌ترین برنامه ضد قاچاق است بر مبنای این برنامه، سوخت به جایگاه‌های طول مسیر و بر اساس پیمایش واقعی تخصیص داده خواهد شد.

پایان خبر /