اتاق بازرگانی هرمزگان در هشتاد و سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی توانست با ارائه مطالب کارشناسی شده مصوبات طلایی و کلیدی را از رئیس این شورا اخذ کند.

به گزارش صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در هشتاد و سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با درخواست اتاق بازرگانی هرمزگان برای انتقال کارت های بازرگانی شرکت های بزرگ به محل فعالیت شان در استان موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه شرکت های بزرگ که محل فعالیت شان در تهران و کارت بازرگانی آنها در استان های دیگر صادر شده است مکلفند کارت بازرگانی خود را به استان محل فعالیت شان انتقال دهند در غیر این صورت از ارائه خدمات به این شرکت ها در استان جلوگیری می شود .

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان دراین نشست اظهار داشت: مبحث انتقال کارت بازرگانی شرکت های بزرگ همیشه مورد پیگیری اتاق بازرگانی  بوده است که بنگاه‌های اقتصادی خصوصی بزرگ مقیاس در سطح استان وجود دارند که متاسفانه کارت‌های خود را از اتاق تهران و سایر شهرستان‌ها دریافت کرده اند که به طبع نیز پرونده های مالیاتی و پرداخت‌هایشان هم به همان استان تعلق می گیرد و این در حالی است که  اگر بتوان طبق مصوبه و با چاره‌اندیشی این بنگاه ها را به دریافت کارت و خدمات خود از استان هرمزگان تشویق کرد، باعث بالا رفتن اقتدار اقتصادی استان می‌شود و در کنار آن اتاق بازرگانی هرمزگان می‌تواند مسئولیت‌های اجتماعی خود را گسترش دهد.

محمدرضا صفا تصریح کرد : از این رو درخواست واضح ما از بخش دولتی این است که باتوجه به اختیارات و در چارچوب قانون موضوع انتقال پرونده‌های مالیاتی این بنگاه‌ها به استان را مدنظر قرار داده و تسریع بخشد که با مصوبه مهم و طلایی اخذ شده در این نشست می توان این مهم را محقق کرد.

صفا  ادامه داد:  ضرورت تشکیل پارک لجستیک و نیز زنجیره ارزش محصولات تولیدی و صادراتی استان بویژه در حوزه کشاورزی نیز از جمله دستور کارهایی بود که توانست در این نشست مصوبه طلایی دریافت و برای انجام مراحل مطالعاتی بعدی وارد فاز مطالعاتی و جانمایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ، عنوان کرد : کشورهای صنعتی و نیز پیشرفته دنیا که درعرصه ارائه خدمات لجستیکی پیشرو هستند به منظور تقویت و همچنین توسعه مدیریت لجستیک خود اقدام به کوچک سازی و حوزه‌بندی در قالب زنجیره‌ها خوشه‌ای کرده اند که همۀ اجزا و زیر ساخت‌ها در عین حال که بصورت کوچک مقیاس هستند در سایه یک شرکت بزرگ مقیاس یا یک هلدینگ اصلی فعالیت خود را پیگیر هستند.

صفا خاطرنشان کرد: باتوجه به قرارگیری استان در کریدور شمال- جنوب و نیز مسیر ترانزیت اصلی کشور و همچنین اتخاذ سناریوهای جدید مدیریتی دراین حوزه باعث شده است که نقش آفرینی پارک‌های لجستیک در هرمزگان بسیار تاثیرگذار باشد. از این رو بررسی شرایط ایجاد پارک‌های لجستیک و نیز زنجیره‌های ارزش محصولات بویژه در حوزه تولیدات داخلی استان که نیازمند توسعه بازار های هدف می باشند از امور مهم می باشد که اتاق بازرگانی توانست در این زمینه مطالعات بسیار دقیقی را انجام دهد.

پایان خبر /