معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت : بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده ، هرمزگان در پنج شاخص اقتصادی از استان‌های سرآمد کشور شناخته شده و رتبه ممتاز دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عادل شهرزاد اظهار داشت : احیای واحدهای راکد ، اصلاح فرآیندهای صدور مجوزها ، ایده ابتکاری کیف سرمایه‌گذاری با مجوزهای آماده از موارد صدرنشینی یا درجه ممتاز هرمزگان در مقایسه با سایر استان هاست.

شهرزاد اضافه کرد : در حوزه تامین منابع بانکی و تخصیص اعتبارات و پرداخت تسهیلات نیز هرمزگان رتبه نخست شناخته شده است که در این بخش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۶، یکهزار و ۱۰۰میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸و ۶ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهوری و ۹۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید ، بخشی از عملکردهای این شاخص است.

وی مجموع تسهیلات پرداخت شده را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: عملکرد بانکی یاد شده در رسیدن به رتبه نخست کاهش نرخ بیکاری نیز تاثیر مستقیم داشت و در حالی که تعهد ایجاد اشتغال استان در سال گذشته ۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر بود، برای ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

پایان خبر /