همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد فرخنده رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع)، همایش بزرگ «مسجد کانون وحدت» به همت کانون فرهنگی هنری انصار در مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای سرمست بخش بندزرک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، شیخ علی رئیسی امام جمعه اهل سنت روستای گودو در این همایش ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ص)، هفته وحدت را میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست.

شیخ رئیسی با تاکید بر پرهیز امت اسلامی از اختلاف ، افزود : آنقدر مشترکات ما مسلمانان زیاد است که اگر علمای دین آنها را برای مردم تبیین کنند زمینه برای انسجام و همدلی جامعه اسلامی بیش از پیش فراهم خواهد شد و فضا برای ایجاد اختلاف و سواستفاده دشمنان اسلام باقی نمی ماند.

وی گفت : سال های سال است که در این منطقه، شیعه و اهل سنت به عنوان برادر در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

امام جمعه اهل سنت روستای گودو ضمن قدردانی از برنامه های دولت ، خواستار توجه بیشتر دولتمردان به مسائل و مشکلات روستاهای منطقه به ویژه ایجاد اشتغال برای نسل جوان شد.

حجت الاسلام حسن اسماعیل نژاد امام جماعت مسجد روستای کنار اسماعیل از توابع بخش بندزرک نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام و صادق آل محمد ، گفت : وحدت و همدلی شیعه و سنی در هرمزگان به ویژه مناطق شرقی استان مثال زدنی است.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد از وحدت و برادری بین اهل سنت و شیعه منطقه به عنوان خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب یاد کرد و افزود : امروز وحدت بین شیعه و اهل سنت در منطقه در بالاترین سطح قرار دارد و با کمال آرامش در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داریم.

عبدالهادی اسدپور بخشدار بندزرک نیز گفت : دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و ترویج اسلام هراسی تلاش می کنند تا مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند و وظیفه علمای شیعه و اهل سنت هستند که با آگاهی بخشی به جامعه کمک کنند تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

شیخ یوسف سلطانی امام جمعه اهل سنت روستای جوشکی ، مجتبی فرحی زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی بخش بندزرک و جمعی از طلاب اهل سنت و اهالی شیعه و سنی روستاهای دهستان سرمست بخش بندزرک از دیگر مهمانان این همایش بودند.

مولودی خوانی حجت الاسلام محمد پرهیزگار امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای سرمست و علی قریشی از مداحان روستای زهوکی ، تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط اسدالله سالاری از قاریان روستای کلوت و اجراس سرود با موضوع وحدت توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری روستای قادرخوانی از دیگر برنامه های همایش «مسجد کانون وحدت» در روستای سرمست بود.

پایان خبر /