استاندار هرمزگان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن اصلی ترین وعده دولت به مردم است ، گفت : همه کارگزاران دولت باید با اجرای این طرح همراه باشند و کوتاهی از هیچ مدیری در این امر مهم پذیرفته نیست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در نشست شورای مسکن استان هرمزگان با تاکید بر لزوم تسریع در احداث مخازن آب مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن ، اظهار کرد : در حال حاضر باید اعتبارات موجود با اولویت مراکز جمعیتی در نهضت ملی مسکن برای ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی و برق رسانی هزینه شود.

دوستی با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور به استان ، افزود : واحدهای مسکونی که آماده تحویل هستند باید با اولویت، زیرساخت آب و برق آن‌ها ایجاد شود تا همزمان با سفر رییس جمهور به بهره‌برداری کامل برسد.

وی با تاکید بر لزوم انتقال سند مالکیت زمین های ملی روستاها به بنیاد مسکن، برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن، ادامه داد: باید زمین به روستائیان برای احداث مسکن تحویل داده شود و موانع خانه‌سازی در روستاها از میان برداشته شود.

رییس شورای مسکن استان هرمزگان با بیان اینکه رشد کلاس‌ اولی‌های هرمزگان در سالجاری ۴.۵ درصد یعنی ۲ برابر رشد جمعیت بوده است ، گفت : باید تلاش کنیم‌ سرانه آموزشی شهر بندرعباس را که پایین تر از سایر شهرستان است با اولویت مراکز جمعیتی نهضت ملی مسکن ارتقا دهیم.

هرمزگان باید در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و روستایی افزون‌بر ۶۵ هزار واحد بسازد که ۵۰ هزار واحد مسکونی آن در شهرها و ۱۵ هزار واحد دیگر در روستاهاست.

پایان خبر /